söndag 15 juni 2014

Förr eller senare exploderar jag - Recension

"Jag är en granat som förr eller senare kommer att explodera", så säger Hazel i boken "Förr eller senare explodera jag", av John Green.

Hazel Grace är 16 år och har cancer i lungorna, vilket gör att hon har en syrgastub som hjälper henne att andas. Hennes mamma tycker att hon bara hänger hemma och tittar på samma TV-program och läser samma bok. Så mamman ordnar så att Hazel får börja i kyrkans stödgrupp och träffa andra ungdomar med cancer. En dag möter hon Augustus Waters i stödgruppen och han kommer att betyda mycket i hennes liv.

Boken var väldigt gripande och karaktärerna kändes verkliga, men boken var också sorglig. Jag ger den 6 av 10 ugglor vilket betyder att boken var bra.

Om du vill veta mer om författaren John Green och andra böcker som han har skrivit tycker jag att du ska lyssna på Allt vi säger är sant:s podcast.

"Förr eller senare exploderar jag" har också gjorts till film och den har biopremiär den 22 juni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar