måndag 21 juli 2014

Sommarlov; Mallorca, landet och bibblan

Jag har hunnit mycket under sommarlovet; Mallorca, landet och en del läsning.

Mallorca

Vi badade massor i både poolen och havet och jag läste massor. Jag hade tänkt läsa en bok av Gareth P. Jones men på Arlanda köpte jag en bok; "DAIRY of a Wimpy Kid Hard luck", alltså en Dagbok för alla mina fans fast på engelska. Jag tänkte att det skulle vara kul att läsa något på engelska under sommarlovet.



 
 
 

 

Landet

Jag har också varit vid våran sommarstuga vid Mälaren. Där har jag badat, plockat smultron, åkt båt, varit med kompisar, sovit i tält och läst såklart. Jag har läst; "Systrar i jeans", av Ann Brashares, det kommer en recension på den inom en snar framtid. Jag har också läst "Sorgfjäril", av Ingerlin Angerborn, det kanske kommer en recension på den.
 
 
 

Biblioteket idag

Nu är jag hemma från landet och var en sväng på bibblan,  jag hade en del böcker jag ville läsa och hittade de flesta.
 
  • "Hon och han", av Katarina von Bredow - Det är den andra delen i en trilogi som handlar om några som går på mellanstadiet. Första delen; "Du och jag" och den var helt okej, men jag var sugen på att läsa den eftersom att man får läsa från en annan persons perspektiv.
  • "Hjärta av damm", av Ingerlin Angerborn - Det var också en ny bok som jag ville läsa eftersom att jag har gillat andra böcker av författaren.
  • "Systar i jeans: Andra sommaren", av Ann Brashares - Andra boken om de fyra kompisarna och "De flygande jeansen". Systar i jeans är min nya favoritbok så självklart var jag tvungen att låna andra boken.

 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar