måndag 1 september 2014

Läst i augusti

Jag läste 5 böcker under augusti, det var väl sisådär, men de flesta böckerna var bra. Många var också ganska lätta och gick snabbt att läsa men en bok tog lång tid att läsa för den var inte så bra.

Jag började med att läsa "Hjärta av damm" av Ingerlin Angerborn. Den var jättebra och jag har gjort en recension på den.                                                                 

Sedan läste jag en novell som heter "Aldrig förlåt" av Mårten Melin. Jag såg att Bokugglan hade läst den och då blev jag också sugen på att läsa den. Den tog inte ens 5 minuter att läsa men den var ändå bra. Den var lite mystisk precis som många andra noveller. Jag kanske ska börja läsa lite fler noveller, vi får se om det blir några i september.      

Jag läste en till bok av Ingerlin Angerborn; "För alltid". Den läste jag  för att det var en bok som jag inte hade läst av Ingerlin Angerborn. Jag gillar hennes övernaturliga böcker för barn väldigt mycket. De är hur bra och spännande som helst.

Den sämsta boken jag läste den här månaden var "Undret" av R.J. Palacio. Den var väl egentligen rätt så bra men det hände liksom ingenting så den blev långtråkig att läsa. Här kan du läsa min recension på boken.

I helgen läste jag ut den nya Nelly Rapp- boken; "Kapten Blåskägg". Jag läste den mest för att jag tyckte att de böckerna var bra när jag var yngre och då vill jag ju självklar fortsätt läsa böckerna nu när det kommer ut fler nya i den serien. Jag kommer att skriva en recension på den här boken på torsdag.                               

I september kommer jag nog att läsa "Jag, En" av David Levithan och kanske några andra böcker. Jag kom på ett blogginlägg, det har med noveller att göra. Så kanske blir det lite novell-läsning i september. Kommentera gärna förslag på noveller jag kan läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar