torsdag 20 november 2014

Resan till tidens slut - Recension

"Resan till tidens slut" är andra delen i trilogin Speglarnas hemlighet som handlar om Asrin, Max och Lima och deras förhållande till den andra världen, Eunomia. Böckerna är skrivna av Erika Vallin och är fantasyböcker för 10-14 år. Du måste ha läst den första boken; "Flickan vid glastornet" innan du läser den här.

Asrin, Max och Lima ska åka till Limas mormor och morfar i England för att hålla sig borta från allt som har med Eunomia att göra ett tag. De ser framemot ett vanligt sommarlov fullt med sol och bad och inget annat. Men det blir inte riktigt som de tänkt sig. En dag träffar de spindelkvinnan som är en av de andra förstaväktaren. Saker som inte får hända för dem till både London och Paris. De får vara med om ett äventyr de sent ska glömma, mellan tid och rymd.

Den var lika bra som den förra delen "Flickan vid glastornet" men jag tyckte att den här var lite mer luddigt skriven. Det är en fantasybok och det jag gillar med dem här böckerna är att det ändå är verklighetstroget. För jag kan tycka att fantasy inte är så bra jag gillar mer när det är i verkligheten, men det får gärna vara lite mystiskt i den. Precis så var den här boken. Den var väldigt spännande och rolig att läsa. Jag ger "Resan till tidens slut", av Erika Vallin en 8 av 10 ugglor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar