måndag 11 maj 2015

Böcker jag vill läsa

Det finns många böcker jag vill läsa och detta är min läslista:

  • Huset mittemot, av Alex Haridi
  • Korpmåne, Therese Henriksson
  • Den svarta handsken, av Ingela Korsell - Jag har ju läst Pax böckerna av Ingela Korsell och vill gärna läsa hennes andra böcker.
  • Paris, Lola och jag, av Moa Eriksson Sandberg - Jag har läst andra böcker av henne och den här kommer ut i sommar och den verkar passa mig bra.
  • Oönskad, av Gemma Malley - En bok som min kompis tipsat mig om.
  • Bläckhjärta, av Cornelia Funke - En bok jag blev tipsad om på Bokkollot jag var på.
  • Flickan med silverskorna, av Alice Kassius Eggers - En ny bok som såg bra ut.
  • Röda spår, av Katarina Genar - En övernaturlig bok som jag skulle vilja läsa.
  • Den fantastiska historian om katten som försvann, av Michael Morpurgo - Jag fick ett nyhetsbrev från bokförlaget och tyckte att den här boken verkade bra.
  • Mysteriet i skuggmyra, av Elsie Petrén - Jag har läst böcker av henne när jag var yngre och såg att hon hade kommit ut med en ny bok.
  • Född fenomenal, Josephine Bornebuch - Jag läste om boken på en bokblogg och blev intresserad av den.
  • Tusen och en chans, av Annabel Pitcher - Jag blev tipsad om boken på ett bokcafé.
  • Jag är Malala, av Malala Yousafzie - En biografi om Malala som jag har velat läsa länge men inte tagit mig tid till.
Jag ska försöka läsa några av de här böckerna under sommaren kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar