onsdag 8 juli 2015

Nytt i bokhyllan - Bokhaul

På senaste tiden har jag köpt och fått lite böcker. Därför tänkte jag berätta om de böckerna i en bokhaul.

Jag ville ha en bra sommarbok som är smidig att ta med sig och på Akademibokhandeln hittade jag en bok som jag vill läsa och den var i Danskt band vilket är nästan som pocket, "Född fenomenal", av Josephine Bornebush. Den håller jag på att läsa nu! Jag har hört mycket bra om den och den verkar passa mig!

Min mamma köpte en bok till mig och eftersom att hon gillar Peter Pohl så köpte hon "Alltid den där Anette!". Jag är inte så jättepeppad på den men det var väl snällt att hon köpte den.

När vi hade elevens val på skolan var jag med i en grupp som sysslade med läsning och skrivning. Då hade läraren en bok som heter "Skriv om och om igen". Jag lånade den på biblioteket och efter att ha kollat i den lite konstaterade jag att jag vill äga den boken. Så jag beställde den på Adlibris. Det är en bok med olika roliga skrivövningar!

Jag har fått ett recensionsexemplar och den boken heter "Prinsessan Ja!" och är skriven av Patrik Stigsson. Det är en sago-fantasy bok i Skogs-Mulle känsla. Det kommer komma en recension på den inom en snar framtid.

Det var alla böcker jag har fått och köpt på senaste tiden. Hoppas ni gillade inlägget!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar