lördag 15 oktober 2016

Bokmässanhaul

Nu var det ett tag sedan det var bokmässa men idag skriver jag om allt jag fick med mig hem. Böcker, anteckningsböcker, bokmärken och allt vad det var. Jag fick med mig mycket roligt, men jag kan säga att det var tungt att bära runt på!

Först och främst, böckerna jag köpte och fick var dessa:


Pestan, av Åsa Larsson, Ingela Korsell och Henrik Jonsson, Sal 305 av Ingelin Angerborn, Stanna av Flora Wiström, Forsdansen av Ida Tidman och Svalan och Snigeln hittar hem av Anders Nyman. Mycket spännande böcker, allihop! Jag har än så länge läst Pestan, Stanna och Svalan och Snigeln hittar hem och dem tyckte jag mycket om! Speciellt gillade jag Pestan, som ni kan läsa om i mitt senaste inlägg. Men jag gillade även Stanna väldigt mycket, den var bra skriven och rolig att läsa!

Jag köpte två anteckningsböcker som jag tyckte var väldigt fina! Jag älskar att titta på och köpa anteckningsböcker, post-it lappar, pennor och sådana småsaker. Det är så himla roligt! På Bokmässan köpte jag en lila anteckningsbok med mumin-figurer på och en med blommor på. Jag tycker om båda jättemycket!



Två tygkassar fick också följa med hem, båda var svarta med vitt tryck. På den första står det Moomin och är ett mumintryck på och på den andra står det "Bokälskare mot rasism". Jättefina!


Sist men inte minst fick jag med mig en massa småkrafs, bokmärken, en Läslover-pin och en massa andra saker. Det bokmärket jag gillar mest är det med mig och min mamma på som man kunde göra i en fotoautomat utanför mässan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar