söndag 12 februari 2017

Boktips inför Alla hjärtans dag

På tisdag inträffar Alla hjärtans dag och för mig är det också dagen då gymnasieansökan ska vara inne. Gymnasiet kommer bara närmre och närmre, men det blir nog bra! Jag har valt och känner mig nöjd. Det ska bli spännande! På Alla hjärtans dag ska jag förmodligen ligga hemma i min säng och läsa och då passar det bra med kärleksböcker. Jag älskar sockersöta kärlekshistorier som får det att pirra under huden och här kommer mina bästa tips!

Anna och den franska kyssen, av Stephanie Perkins - Det här kan vara en av de mysigaste böckerna jag någonsin läst och jag skulle gärna läsa om den! Boken handlar om Anna som börjar på en internatskola i Frankrike, hon kan inte språket och känner ingen. På skolan träffar hon nya vänner och bland dem finns ursnygga St.Clair. Men han har en flickvän. Det bästa med boken är karaktärerna som är så bra beskrivna och handlingen som gör att man aldrig vill sluta läsa. Jag rekommenderar verkligen den här boken!

Agnes-serien, av Ann Helén Laestadius - I den första boken Sms från Soppero, får Agnes ett sms från Henrik som bor i Soppero. Det blir början till en kärlekshistoria som utseplar sig under fyra böcker. Spännande, lättlästa och härliga böcker som är lätta att relatera till! Jag vill också tipsa om Ann- Heléns Augustvinnande Tio över ett som även den berör kärlek.

Stanna, av Flora Wiström - Den här boken handlar om Ester har precis flyttat hemifrån och jobbar på ett bokantikvariat. En dag kommer en snygg kille in på antikvariatet och Ester förförs direkt av honom. Han gör det kommande året till det viktigaste, vackraste och hemskaste i hennes liv. Jag gillar den här boken för dess fina språk och uttryck, den är både sorlig och glad att läsa!

Du, bara, av Anna Ahlund - En älskvärd roman fylld av äkta kärlek och heta sexscener. Vi får läsa om John som blir förälskad i samma kille som sin syster. Mycket fint språk, papperstranor, vänskap och hjärtknip.

Girl Online, Zoe Sugg - Penny följer med sin mamma till USA där hon ska fixa ett bröllop. Där träffar hon Noah, de blir förälskade i varandra men det visat sig att han inte är den hon trodde han var. I den här boken är det karaktärerna jag faller för. Speciellt Noah är mysig att läsa om!

Det händer nu, av Sofia Nordin - Om Stella som blir kär i sin bästa kompis Sigrid, om rädslan för att vara konstig och om att brevväxla med en gammal tant. Jag gillar hur fint den här boken beskriver olika känslor och tankar.

Ha en bra Alla hjärtans dag och läs en massor av fina böcker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar