måndag 22 maj 2017

Bokshopping i VIsby - Nytt i bokhyllan #11

Förra veckan var jag på klassresa på Gotland, vi hade det jätteroligt! Resan bestod av mycket skratt och många roliga aktiviteter - vi fick testa på allt från bowling och go kart till lasertag och segway. Mellan aktiviteter hann vi också med att strosa runt lite i Visby och då passade jag på att fynda några böcker. Jag måste säga att det fanns några fina och välsorterade bokhandlar i Visby. Nu tänkte jag berätta om de fyra böckerna jag köpte i Visby.

Först och främst var jag inne i en fin butik som sålde inredningsprylar och lite second hand saker. Bland böckerna hittade jag Pappersdockor av Anna Kajsa Hallgard. Den verkar vara lite äldre, men jag tyckte att den verkade bra och jag fick den för 15 kr, så det var bara att slå till!

Jag sprang också på Katarina Genars nya bok Spökflickan som jag inte sett i butik tidigare. Den hade ett så himla fint omslag och Genars böcker brukar vara fantastiska, så jag var bara tvungen att köpa den. I samma bokhandel hittade jag också en ny bok av Ritta Jacobsson, Labyrintens hemlighet. Jag gillar Ritta Jacobssons böcker och hade inte sett den nya boken någonstans innan.

Sista dagen hittade jag en bokhandel som verkligen var full av böcker. Där gick jag runt en bra stund medan mina kompisar roade sig inne på HM. På bokhandeln hittade jag första delen i After-serien av Anna Todd, När vi möttes, i storpocket. Jag har bara sett den i vanlig pocket förut och eftersom att storpocket känns bekvämare att läsa och jag länge velat läsa den serien köpte jag den. Det är jättemånga som tipsat om After-serien och jag hoppas verkligen att den är bra nu, det skulle bli en så bra sommarläsning, tror jag!

Det var alla böcker jag köpte på Gotland, jag kommer såklart att recensera dem inom en snar framtid när jag har läst böckerna! Hoppas du gillade inlägget och ha en fin dag!

2 kommentarer:

  1. Cecilia Sinderella26 maj 2017 kl. 13:59

    Jag har också skrivit en bok om en spökflicka. Den kanske du gillar också! Om du läser den får du gärna recensera den på din blogg! :)http://www.solentro.se/publish/sinderella-cecilia/spökflickan-sagan-om-maria-och-viktoria
    Med vänlig hälsning Cecilia Sinderella

    SvaraRadera
  2. https://www.solentro.se/publish/sinderella-cecilia/sp%C3%B6kflickan-sagan-om-maria-och-viktoria

    SvaraRadera