onsdag 21 juni 2017

Två litterära t-shirts och några nya böcker - Nytt i bokhyllan #12

Idag tänkte jag som titeln säger, visa två litterära t-shirts jag köpt och också berätta lite om de nyaste tillskotten i bokhyllan, några böcker jag både fått och köpt. Vi sätter igång!

Jag har tänkt att jag behöver köpa några nya t-shirts inför sommaren och på Junibacken och Mariefred har jag köpt två jättefina! På Junibacken hittade jag en Astrid Lindgren-tisha som jag var tvungen att köpa eftersom att jag är ett stort fan av Astrid Lindgren. På PAX-boksläppet kunde man köpa t-shirts med PAX-tryck, det gjorde jag förståtts! Jag köpte också en PAX-vattenflaska och fick en tygkasse med PAX-tryck! Älskar dessa prylar med tryck på min favoritförfattare och den bästa bokserien!



Nu går vi över till de nya böckerna jag fått och köpt på senaste tiden. Vi börjar med ett recensionsexemplar, Vetrinär Vims - valarnas hjälte. Det är en bok för 6-9 år som är skriven av en författare som är från Eskilstuna precis som jag, Tanja Matila. Hon hade varit hemma hos mig och lämnat boken, när jag kom hem från skolan en dag möttes jag av det här:

Jag har också fått två andra recensionsexemplar, nämligen de två första delarna i en Sagofantasy-serie av Hanna Blixt. Böckerna heter Styx märke och Svarta damen och jag kommer såklart att skriva mer om dem i ett kommande inlägg!

Bonnier Carlsen hade en tävling på instagram där man i samband med premiären av filmen baserat på Nicola Yoons bok Ingenting och allting kunde vinna biobiljetter till filmen och författarens nya bok Idag är allt. Den tävlingen vann jag! Jättekul för det var en jättebra bok och även filmen var superbra!

Jag har också nyligen fått ett pressutskick från Rabén & Sjögren. De skickade boken De förlorade av Henrik Fexeus, hoppas den är bra!

För ett tag sedan läste jag den första delen i Anna Todds serie After och den boken älskade jag verkligen! Så jag beställde de resterande böckerna i serien, När vi tvekade, När vi föll och För evigt. Det ska bli jätteroligt att läsa dem under sommaren!

Två av de senaste tillskotten i bokhyllan är böcker på franska. Jag läser franska i skolan och tänkte att det skulle vara kul att läsa någon bok på franska i sommar för att uppehålla språket. Jag fick boken Le journal d´Aurélie Laflamme av Idiana Dejardins av pappa när han hade varit i Frankrike och i Mariefred köpte jag den första PAX-boken Nidstången på franska, Les fénèbres avacent av Åsa Larsson, Ingela Korsell och Henrik Jonsson. Hoppas jag förstår något av dem, haha!

Trevlig sommarläsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar