torsdag 17 augusti 2017

Sommarlovets läsning

Sommarlovet börjar lida mot sitt slut vilket är lite tråkigt, men det ska också bli spännande att börja gymnasiet. Jag har haft en jättebra sommar fylld av massa roliga saker och framförallt mycket läsning. Jag har läst mer än någonsin och i dagens inlägg tänkte jag summera sommarens läsning. Det här läste jag under sommarlovet:

Vitormen av Åsa Larsson, Ingela Korsell och Henrik Jonsson
Styx märke av Hanna Blixt
Idag är allt av Nicola Yoon
Spökflickan av Katarina Genar
Svarta damen av Hanna Blixt
Sagasagor: fiffiga kroppen och finurliga knoppen av Josefine Sundström och Emma Göthner
Harry Potter och Den flammande bägaren av J.K. Rowling
Labyrintens hemlighet av Ritta Jacobsson
När vi tvekade av Anna Todd
Hemligt: Jördis hjärta Harry av Elin Lindell
Sthlmqueens Disa av Denise Rudberg
Den unga författarens verktygslåda av Ralph Fletcher
David drömmer om Dracula av Johanna Glembo
Sthlmqueens Simone av Denise Rudberg
En liten kärlekssång av Michelle Magorian
Flykten av Hanna Widell och Amanda Schulman
De förlorade av Henrik Fexeus
Fyr 137 av Ingelin Angerborn
Anrop från inre rymden av Elin Nilsson
Barnen på Svartbäckens sanatorium av Janina Kastevik
Tillsammans av Denise Rudberg
Tillsammans: andra boken av Denise Rudberg
Tillsammans: tredje boken av Denise Rudberg
Sanningar om maneter av Ali Benjamin
Vända världen rätt av Jennifer Niven


25 stycken böcker blev det och det är jag riktigt nöjd över! Jag har läst många väldigt bra böcker och haft mycket tid till att läsa vilket är kul!

Vad har du läst i sommar?

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Jag har inte hunnit med mer än 3 böcker på min semester haha. Vad roligt att börja gymnasiet, minns hur nervös jag var första dagen. Lycka till! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är bra med långt sommarlov och att vara på landet där det inte finns något internet, då hinner man läsa mycket! Ja, det ska bli spännande att börja gymnasiet. Lite pirrigt är det! Tack! :)

      Radera
  2. Oj vad många böcker! Jag har läst 10 böcker, den bästa var Carry on av Rainbow Rowell.
    Vilken av de böckerna du läste tyckde du var bäst??
    PS. Lycka till med att börja på gymnasiet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är själv förvånad att jag läste så mycket! Jag tyckte nog bäst om Vitormen och Sthlmqueens-böckerna! Men jag läste mycket bra!
      Tack!

      Radera