söndag 14 januari 2018

Böcker att se fram emot i vår

Det finns många bra böcker att se fram emot i vår. I det här inlägget har jag samlat några pärlor ur vårens utgivning att se fram emot!

Lavender Lit:
Till alla killar jag har gillat av Jenny Han, utkommer i januari:
Den här boken har jag funderat på att läsa på engelska, men det har inte blivit av. Det är roligt att den ges ut på svenska nu och jag tänker att det kan bli perfekt sommarläsning!

Kärlek, hat och andra filter av Samira Ahmed, utkommer i april:
Så himla fint omslag att jag bara måste läsa! 


Vox by Opal:
Dagen du förstörde allt av Linnea Dahlgren, utkommer i mars och Livet i en skokartong av Liv Marit Weberg, utkommer i april:
Jag har längtat efter fler böcker från Vox by Opal och de här två verkar vara helt i min smak! Otroligt fina omslag också!


 

Bonnier Carlsen:
Tionde våningen av Christina Herrström, utkommer i april:
Den här boken är skriven av författaren till Ebba och Didrik och Tusen gånger starkare så jag tänker att den borde vara bra! Det ska bli spännande att läsa den!

Bokbarnet av Sam Winston och Oliver Jeffers, utkommer i april:
Verkar vara en väldigt fin bok med fina bilder som dessutom handlar om ett bokbarn!



Rabén & Sjögren:
Allt ska brinna av Sofia Nordin, utkommer i mars:
Jag har haft delade åsikter om Sofia Nordins tidigare böcker, vissa har jag tyckt jättemycket om, andra inte. Den här boken verkar spännande så jag ska nog försöka läsa den när den kommer ut!

Comedy queen av Jenny Jägerfeldt, utkommer i april:
Jenny Jägerfeldt har jag inte läst så mycket av men eftersom att hon vann Astrid Lindgren-priset skulle det vara kul att läsa något mer av henne. Kanske blir den här!

Samtidigt i min låtsasvärld av Lisa Bjärbo och Emma AdBåge, utkommer i april:
Verkar vara en fin bilderbok!


 

Lilla piratförlaget/ Gilla böcker:
Hatar alla utom dig av Goby Dunn och Allison Raskin, utkommer i mars:
Väldigt fint omslag och verkar lite nytänkande och rolig!

Frallan är bäst av Sara Ohlsson och Lisen AdBåge, utkommer i mars:
Jag älskar Sara Ohlssons ungdomsböcker och den här boken såg så fin ut! Lisen AdBåge är ju också fantastisk!


 

Det var de böckerna jag spanat in mest i vårens utgivning! Har jag missat någon som jag borde kolla upp?

1 kommentar:

  1. "Dagen du förstörde allt" låter väldigt spännande, den ska jag nog spana in. Tack för tipset!

    SvaraRadera