torsdag 22 februari 2018

Snack Parrows intergalaktiska rymdbyrå: Nödrop från yttre rymden

Snack Parrows intergalaktiska rymdbyrå: Nödrop från yttre rymden är skriven av Camilla Linde och utgiven av Whip media. Boken hittas på Adlibirs och Bokus

Snack Parrow åker iväg på sitt andra äventyr. De ska rädda den som är i nöd och behöver ta sig långt ut i rymden. På vägen stöter de på många hinder, rymdkaniner och någon mystisk Mack Arrow är bara några. 

Jag känner igen Camilla Linde från instagram och tackade självklart ja när hon frågade om jag ville läsa hennes nya bok. Jag tog mig an den andra boken om Snack Parrow en helg, men kände inte att jag riktigt fastnade. Att jag inte läst den första delen i serien kan vara en orsak, det gjorde att jag bara slängdes in i berättelsen utan att veta något om karaktärerna och miljön. Det finns en beskrivning av Snack Parrows tidigare äventyr i början av boken, men jag skulle nog ändå råda er andra som vill läsa den här boken att börja med den första. 

Men trots att jag inte fastnade helt för boken är Nödrop från yttre rymden inte en dålig bok. Boken handlar om rymden och är full av spännande karaktärer och varelser som verkligen gör boken unik. Den är humoristisk och spännande och jag kan tänka mig att boken passar utmärkt för högläsning. Då kan man diskutera med varandra om vad man tror händer sedan och uppleva ett fartfyllt äventyr tillsammans. Dessutom leker författaren mycket med språket, vilket gör att det blir roligt och intressant att läsa. Boken är verkligen fantasifull, både i språket och handlingen vilket jag tror många, både barn och vuxna, kan uppskatta. 

Jag gillade många saker med boken men det var inte riktigt min kopp av te. Det blir lite för påhittat för mig och eftersom att jag inte kände till världen och karaktärerna sedan innan var det mycket nytt som inte riktigt gjorde att jag kom in i boken. Dock tror jag verkligen att många andra skulle gilla den här boken. Det är en perfekt bok för någon som gillar rymden, pirater, fantasi, humor och spänning! Inte en bok för mig, men absolut för många andra. Jag ger Snack Parrows integalaktiska rymdbyrå: Nödrop från yttre rymden 2 av 5 ugglor. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar