tisdag 12 juni 2018

PS. Jag gillar dig fortfarande

PS. Jag gillar dig fortfarande är andra boken om Lara Jean av Jenny Han. Boken är utgiven på svenska av Lavender Lit och finns att köpa på Adlibris och Bokus

Lara Jean saknar Peter även om deras förhållande inte var på riktigt. En väldigt utelämnade video på dem två kommer ut på nätet och hela Lara Jeans liv vänds upp och ner. Hon börjar fundera på vilka följder detta kan få och hur man får bete sig som tjej. Samtidigt kommer personer och saker från hennes barndom upp och allt blir komplicerat. 

Jag tyckte mycket om första boken om Lara Jean, Till alla killar jag har gillat och den här boken var lika bra! Det bästa med de här böckerna är att de är så otroligt mysiga och härliga att läsa. Det systerskap, kärlek, vänskap och vardag i en perfekt blandning. Det som utmärker Lara Jean som karaktär är att hon älskar att vara hemma med sina systrar, baka, läsa och bara ta det lugnt. Det är inte så många karaktärer i böcker som tillåts vara så och i den här boken blir det en härlig sak. Och boken blir inte tråkig för det, det händer massor av saker ändå och är jättemysigt att läsa om. Det gör också att jag kan relatera mer till boken! Lara Jean har ett starkt band till sina systrar, Margot och Kitty eftersom att deras mamma gått bort och de tillsammans måste upprätthålla familjen. Det tycker jag är så himla fint att läsa om. I den här boken försöker de också få sin pappa att gå vidare och börja dejta. 

PS. Jag gillar dig fortfarande är lättsmält sommarläsning som verkligen har det lilla extra. Den här trilogin är perfekt att läsa under sommaren. Jag ville bara läsa vidare hela tiden och tillbringade en hel helg på altanen tillsammans med den här boken. Det är så roligt att Lavender Lit översätter de här böckerna till svenska för jag vill verkligen att fler ska upptäcka de här underbara böckerna! I höst kommer den avslutande delen i serien som heter Nu och för alltid Lara Jean. Jag ser så mycket fram emot att läsa den samtidigt som det känns lite sorgligt att serien tar slut. Jag unnar verkligen alla att läsa böckerna om Lara Jean i sommar, de är fantastiska! PS. Jag gillar dig fortfarande får 4 av 5 ugglor av mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar