tisdag 24 juli 2018

Semesterläsning - Bokhaul #17

Snart åker jag på semester till Portugal och jag visste inte riktigt vad jag skulle läsa där. Så jag bestämde mig för att beställa hem några böcker från Adlibris. Det blev bara två stycken, men jag är taggad på att läsa dem. Idag tänkte jag berätta om böckerna jag köpte. 

Den första boken jag köpte var Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap av Mary Ann Shaffer och Annie Barrows. Jag såg filmen i våras och tyckte den var jättebra. Då visste jag inte att det fanns en bok också men när jag såg det blev jag sugen på att läsa den. Min kompis som jag såg filmen med läste boken och sa att den var jättebra så jag tror att det kan bli bra semesterläsning. Filmen handlar om en tjej som är författare och börjar skriva brev till en som har ett litteratursällskap på en ö. Boken ska vara skriven bara som brev och vara lite annorlunda mot filmen. Jag ser fram emot att läsa den!

Jaga vatten av Ellen Strömberg var den andra boken jag köpte. Den blev jag intresserad av att läsa när jag såg Yukiko Duke prata om den på sin Youtubekanal. Egentligen vet jag inte så mycket om vad boken handlar om, men det är en ungdomsbok och omslaget ser väldigt somrigt och fint ut. 


Sedan tänkte jag också ta med mig Fejk av E. Lockhart som jag fick av Lavender Lit som pocket i våras. Hoppas den är bra! Sedan har jag också laddat upp med massor av böcker på Nextory också. Jag håller på att lyssna om på PAX-böckerna inför släppet av den sista boken i serien i höst. Det är verkligen en så lustfylld lyssning och jag älskar verkligen att lyssna på böckerna! Så jag har laddat ner hela serien på Nextory. Sedan har jag också laddat ner några e-böcker som jag är sugen på att läsa. En bokhandlares dagbok, Baristas, Sektens barn, Åse, Sjöhästar och Battle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar