söndag 8 juli 2018

Sommarens nummer av Hemmaliv

Jag skriver för tidningen Hemmaliv som ges ut av TioMedia i Eskilstuna och Strängnäs. I varje nummer har jag en sida där jag tipsar om böcker och i det här inlägget tänkte jag berätta om sommarens nummer av Hemmaliv. 


I juninumret skriver jag om Fågeln i mig flyger vart den vill av Sara Lundberg. I texten har jag blandat recension med intervju så jag skriver alltså både om boken och väver in delar från min intervju med Sara Lundberg. Det var ett väldigt roligt sätt att skriva på och jag hoppas att många blir sugna på att läsa boken efter att ha läst min text. Här kan du läsa texten. 


Mitt boktips i juli/augustinumret tipsar jag om Jenny Jägerfelds bok Comedy Queen. Det är en fantastisk bok som både är otroligt rolig och sorglig. I texten berättar jag om bokens handling och berättar om hur bra den är. Det är en viktig bok att tipsa om! Här kan du läsa texten. 



Det är så roligt att skriva för Hemmaliv och jag hoppas på att sprida läslust!

1 kommentar:

  1. Gud vad roligt att skriva för en tidning och speciellt att få skriva om böcker! :)

    SvaraRadera