lördag 11 augusti 2018

#readhardathon - Min läslista

12/8-19/8 anordnar Liza på bloggen I regnet ett readathon. Det betyder att man kan hänga på och försöka läsa så mycket som möjligt under veckan! Jag kommer att vara med och försöka läsa massor under min sista sommarlovsvecka. För att få hjälp med sin TBR finns det olika utmaningar. 

1. Läs en bok ur din augusti TBR - Harry Potter och Halvblodsprinsen av J.K Rowling
2. Läs en bok där skolor eller en karaktärs yrke spelar en märkbar roll - Harry Potter och Halvblodsprinsen av J.K Rowling
3. Läs den senaste boken du köpte/fick/lånade - Britt-Mari lättar sitt hjärta av Astrid Lindgren
4. Läs en somrig bok
5. Läs en bok du skjutit upp allt för länge - Tjänarinnans berättelse av Margret Atwood
6. Läs en bok du upptäckt via bokbloggar/bookstagram/booktube - Goodnigt stories for rebel girls 2 av Elena Favilli och Fransesca Cavallo
7. Läs en bok av en favoritförfattare - Britt-Mari lättar sitt hjärta av Astrid Lindgren
8. Frikort - välj en egen utmaning - Läsa ut Harry Potter och Halvblodsprinsen och Goodnight stories for rebel girls 2 eftersom att jag redan påbörjat dem och läsa 100 sidor om dagen. 

Så på min TBR finns alltså Harry Potter och Halvblodsprinsen, Britt-Mari lättar sitt hjärta, Tjänarinnans berättelse och Goodnight stories for rebel girls 2. Jag lyckades pricka in alla förutom en av utmaningarna. Två av dem är redan påbörjade och de hoppas jag på att läsa ut. Helst vill jag läsa ut alla de här böckerna och om jag gör det är jag sugen på att läsa Bara du av Ninni Schulman eller Samtal med vänner av Sally Rooney. I slutet av readathonet kommer jag att återkomma och uppdatera er om hur det gick för mig! Det här är mitt första readathon och det ser jag verkligen fram emot!

1 kommentar:

  1. Åh skulle vara så roligt att också delta men reser bort halva veckan och kommer inte ha tid att läsa alls under dem dagarna :(

    SvaraRadera