torsdag 27 september 2018

Min nya bokhylla

För några veckor sedan satte vi upp min nya bokhylla och jag är så nöjd med hur det blev. Hyllan jag hade tidigare var inte lika bra anpassad för just böcker och jag fick nästan inte plats med alla böcker. Den nya hyllan består av två stycken 80 centimeters Billy-bokhyllor från Ikea och jag tycker att det blev jättebra. Det blev till och med lite luftig, så nu gör det inget om massor av nya böcker flyttar hem till mig. 

Jag har sorterat böckerna i bokstavsordning efter författarnas efternamn med några små undantag för att det skulle se fint ut. På det tredje hyllplanet uppifrån står min lysbox, boklampa och några favoriter är frontade, bland annat PAX-böckerna. Längst ner har jag de största böckerna och en låda med böckerna jag ska läsa. Jag tycker det är fint att kunna fronta några böcker och ha lite andra fina prylar i bokhyllan som gör att det händer lite mer. Bokhyllan är en enda stor inredningspryl som jag tycker gör otroligt mycket för rummet. 



Imorgon åker jag också till bokmässan och jag lär nog komma hem med en hel del böcker därifrån och då är det ju tur att jag har lite plats kvar i bokhyllan! Hur sorterar ni era böcker?

1 kommentar: