söndag 7 oktober 2018

Nytt i bokhyllan från bokmässan

Förra helgen var det dags för bokmässan i Göteborg. Böcker överallt och helt omöjligt att inte köpa en massa böcker. Jag köpte sex stycken böcker och en t-shirt, bara böcker jag var sugen på att läsa och det ska bli otroligt roligt att få ta mig an alla böckerna. Idag tänkte jag berätta om böckerna jag köpte. 


På fredagen på bokmässan köpte jag Moni Nilssons nya bok Så mycket kärlek kan inte dö i Natur & Kulturs monter. Jag älskade hennes böcker för några år sedan och ville såklart läsa hennes nya bok. Precis när jag hade betalat för boken dök Moni upp och frågade om jag ville att hon skulle signera boken. Det blev jag så överraskad och glad över! Det var jätteroligt att träffa henne och vi hade ett fint litet samtal. Precis som många andra som läst Så mycket kärlek kan inte dö sa Moni att jag nog kommer att få gråta när jag läser boken. Jag hoppas verkligen att den lever upp till mina förväntningar och ser fram emot att läsa boken!



I Natur & Kulturs monter hittade jag också Elin Bengtssons nya bok Rosenregimen. Den har jag varit intresserad av att läsa sedan jag såg att den skulle komma ut. När jag stod och bläddrade i den och kollade på det fantastiska omslaget var jag tvungen att köpa den. Det ska bli spännande att läsa den och se vad jag tycker!


Två nya böcker som jag längtat efter hittade jag hos Rabén & Sjögren. Det var Skuggornas hus av Ingelin Angerborn och Inte längre min av Ann-Helén Laestadius. Jag har älskat alla tidigare böcker av Ingelin Angerborn och ville såklart ha med mig hennes nya bok hem. Lite senare stötte jag på henne i en annan monter och då fick jag boken signerad. Hon är så trevlig att prata med! Ann-Helén Laestadius hann jag tyvärr inte lyssna på under mässan, så synd eftersom att jag verkligen älskar hennes böcker. Tio över ett är en av de bästa böckerna jag någonsin läst och nu kommer uppföljaren Inte längre min. Jag är glad att jag i alla fall fick med mig den hem! Det ska bli så roligt att få återse Maja och jag kan inte vänta tills jag får tid att sätta mig ner med boken. 


Nu kommer Mareld som är den sista delen i serien om havsfolket av Camilla och Viveca Sten. Jag har tyckt mycket om de tidigare böckerna och kände att de behövde sällskap av den sista boken i bokhyllan. Mareld känns som en perfekt höstbok och jag hoppas verkligen att den är lika spännande och fin som de tidigare böckerna!

Den sista boken jag köpte på mässan var Flickvänsmaterial av Yrsa Walldén som jag hittade i Opals monter. Jag älskade hennes förra bok och därför ville jag såklart läsa den här boken också! Boken har ett så fint omslag som jag ser fram emot att ha i min bokhylla. Jag fick också en fin Vox by opal tygkasse!


På bokmässan köpte jag även ytterligare en Astrid Lindgren-tröja. Jag har redan två stycken men när jag såg den här #ingenlitenlort-tröjan var jag tvungen att köpa den. Jag menar, det är Astrid, den är cool och har ett bra budskap!

Jag är så nöjd med alla mina inköp under bokmässan! Sommarjobbspengarna är verkligen bra spenderade! Det ska bli så roligt att läsa alla böckerna och jag är jättespänd på att snart få ta mig an dem! Såklart kommer jag att skriva om böckerna här på bloggen när jag läst ut dem. Vad var ditt bästa inköp på bokmässan?

1 kommentar:

  1. Åh vill läsa Monis nya och Rosenregimen så mycket! Och Flickvänsmaterial har ett så snyggt omslag 😍

    SvaraRadera