tisdag 6 november 2018

The Cookie Book Tag

Elvira på Världarna jag lever i taggade mig i The Cookie Book Tag, så den tänker jag göra i det här inlägget. Här är reglerna:
Other than linking to the person who tagged you (or where you just happened to stumble over the tag), it would be splendid if there is a link back to the original tag post.
Pick a book that corresponds to the cookie’s ‘theme’.
Have fun!
Tag 1-3 people.




Chocolate Chip: A classic book that you love or really enjoyed
Jag har inte läst så många klassiker då jag tycker att de brukar vara lite långtråkiga men en klassiker som jag verkligen gillade var God natt mister Tom av Michelle Magorian. Det är en så fin och bra bok!

Thin Mints: A fandom that you really want to ‘join’ AND/OR a hyped-up book you want to read
Vet inte om det finns någon fandom som jag skulle vilja vara med i men en hypad bok som jag vill läsa är den sista boken i Harry Potter-serien som jag inte läst än. 

Shortbread: An author you can’t get enough of
Oj, det finns flera men några av mina favoritförfattare är Anna Ahlund, Astrid Lindgren och Ann-Helén Laestadius. 



Samoas/ Caramel DeLites: An emotional rollercoaster
Jag säger som Elvira, PAX Draugen var verkligen en känsloberg- och dalbana. 

Oreos: A book whose cover was better than the story OR vice versa, where the story was better than its cover
Baristas-böckerna av Denise Rudberg har väldigt tråkiga omslag men handlingen i böckerna är riktigt bra. Jaga vatten av Elin Strömberg tycker jag har ett fint omslag men jag tyckte inte att boken var jättebra. 

Tagalongs/Peanut Butter Patties: A book that wasn’t what you expected


Hasselskogen av Melissa Albert trodde jag att jag skulle gilla mycket men den var inte alls som jag trodde att den skulle vara. Det var inte riktigt min typ av bok. 

Snickerdoodles: A book you may never stop rereading/loving
PAX! Jag kommer nog alltid att återkomma till de böckerna, det ät världens bästa bokserie!

Hoppas ni tyckte det var intressant att läsa mina svar! Jag taggar Sofie och Paula, det skulle vara roligt att läsa era svar!

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Var gärna med i min tävling på bloggen, behöver fler som deltar :)
    https://bokrelaterat.blogspot.com/2018/11/tavling.html

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du gjorde den! Måste nog ge Godnatt mister Tom en till chans, hört så mycket gott om den!

    SvaraRadera