torsdag 21 mars 2019

5 böcker jag ser fram emot att läsa

Det finns så många böcker jag vill läsa men högst upp på läslistan finns fem stycken böcker som jag hoppas på att kunna läsa snart! De böckerna tänkte jag berätta lite om i dagens inlägg. 

Förälskelsen av Hanna Widell och Amanda Schulman är den tredje boken i trilogin om systrarna Alicia och Vanessa. Jag har verkligen tyckt om de två tidigare böckerna, det är perfekta mellan-böcker mellan ungdomsböcker och vuxenböcker. Det ska bli så spännande att se vad som händer i den sista boken! 



Solen och hennes rosor av Rupi Kaur är en diktsamling som jag vill läsa nu! För ett tag sedan läste jag hennes första bok Mjölk och honung och den älskade jag verkligen. Jag läser sällan diktsamlingar, men den tyckte jag jättemycket om. Hela tiden ville jag läsa mer och mer och jag stannade ofta upp och läste om dikterna. Hoppas att Solen och hennes rosor är lika bra!


Friläge är Yrsa Keysendals debutroman. Jag har läst mycket om den här boken på Flora Wiströms blogg och det verkar vara en fin bok. Egentligen vet jag inte riktigt vad den handlar om men jag tror att den kommer att vara bra! 


Välsignelser är en novellsamling av Caroline Albertine Minor som jag hört många som tyckt om. Jag hörde också en intervju med författaren på Lundströms bokradio och det gjorde mig intresserad att läsa den. Novellerna handlar alla på något sätt om unga kvinnor och det tyckte jag lät väldigt spännande.


Flätan av Laetita Colombani blev jag sugen på att läsa när Ingela Korsell tipsade om den. Jag fyndade den på bokrean för halva reapriset, vilket var perfekt. Den ska handla om tre kvinnoöden som jag gissar på kommer att flätas ihop på något sätt. Jag ser verkligen fram emot att läsa den, men kanske sparar jag den till påsklovet då jag ska till Mallorca.


Vilka böcker ser du fram emot att läsa just nu?

1 kommentar:

  1. Likt dig har jag många böcker jag vill läsa. Men högst upp står nog Kungens fånge av Victoria Aveyard och den nya illustrerade Harry Potter (som jag förövrigt måste vänta på)...

    SvaraRadera