torsdag 11 april 2019

Boktips i samband med Världsbokdagen - Emma Askling

I samband med Världsbokdagen vill jag dela med mig av läslust och boktips. Därför har jag under april bjudit in flera spännande, coola och inspirerande människor till att berätta om sin läsning och ge sina bästa boktips. Idag boktipsar Emma Askling som är en av mina favoritförfattare. Hon har skrivit flera böcker för barn och unga, bland annat Det övergivna huset, En bästis, tack!, Kompisar online och Definitivt okysst. Vad Emma Askling läser får vi veta idag. 

Vad läser du just nu?
Just nu läser jag Kastanjemannen av S. Sveistrup. Har inte hunnit så långt men hittills är den spännande.

Finns det någon bok som du ser fram emot att läsa snart?
Jag lånade just Sanningen om Ester Gråbergs försvinnande av Moa Eriksson Sandberg till min dotter och blev sugen på att läsa den själv, så det ska jag absolut göra innan lånetiden går ut.

Vilken eller vilka böcker vill du tipsa om i samband med Världsbokdagen?
Den senaste boken jag läste var Alex Schulmans Bränn alla mina brev. En bok som verkligen berörde. Den får bli mitt tips. Tack för dina boktips, Emma!

1 kommentar: