fredag 12 april 2019

Boktips i samband med Världsbokdagen - Nina Edlund

I samband med Världsbokdagen vill jag dela med mig av läslust och boktips. Därför har jag under april bjudit in flera spännande, coola och inspirerande människor till att berätta om sin läsning och ge sina bästa boktips. Idag boktipsar Nina Edlund som är min svensklärare. Hon är en bokälskare som verkligen brinner för språk och text och jag tyckte att det skulle vara spännande att få veta vad Nina läser och vill tipsa om. Vad läser du just nu?Jag läser "Vända hem" av Yaa Gyasi​ och "Haggan" av Aase Berg och En diktsamling av Wislawa Szymborska och "Det omätbaras renässans" av Jonna Bornemark.
Finns det någon bok du ser fram emot att läsa?

Jag ser fram emot att läsa "Pow wow" av Tommy Orange.
Tack för dina boktips Nina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar