lördag 13 april 2019

Boktips i samband med Världsbokdagen - Johan Anderblad

I samband med Världsbokdagen vill jag dela med mig av läslust och boktips. Därför har jag under april bjudit in flera spännande, coola och inspirerande människor till att berätta om sin läsning och ge sina bästa boktips. Dagens boktips kommer från Johan Anderblad. Han är känd som både programledare och författare till böckerna om Bojan. Dessutom är Johan Sveriges läsambassadör och arbetar mycket med läsfrämjande. Idag får vi veta vad Johan Anderblad läser och vilka böcker han vill tipsa om. 

Vad läser du just nu?
Just nu läser jag Jackie Ferms bok Rövardotter, om hennes svåra uppväxt med storförbrytaren Lars Inge Svartenbrandt som pappa. Fasansfulla beskrivningar av valhänta sociala myndigheter. Men också en inblick i hur vi människor formas av vår uppväxt.

Finns det någon bok du ser fram emot att läsa?
Jag ser fram emot att läsa John Green, Sköldpaddor hela vägen ner, som jag köpte på bokrean. Vad är det som gör att denna författare, enligt alla, lyckas så bra med att skriva så kallade "allåldersböcker"? Måste veta!

Vilken bok vill du tipsa om i samband med Världsbokdagen?
Mitt tips är att kolla in alla fantastiska biografier! Jag är en nyfiken filur och tycker det är superkul att få veta vad andra människor tycker och tänker och hur de lever sina liv.


Stort tack för dina boktips Johan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar