söndag 14 april 2019

Boktips i samband med Världsbokdagen - Flora Wiström

I samband med Världsbokdagen vill jag dela med mig av läslust och boktips. Därför har jag under april bjudit in flera spännande, coola och inspirerande människor till att berätta om sin läsning och ge sina bästa boktips. Idag är det Flora Wiströms tur att boktipsa. Flora driver en av mina favoritbloggar om sin vardag och har också skrivit en bra bok som heter Stanna. I vår kommer hennes nästa bok Hålla andan, den ser jag verkligen fram emot att läsa. Här kommer Floras boktips. 
Vad läser du just nu?
Jag for ner till bror av Karin Smirnoff. Är bara 80 sidor in i berättelsen men ALLTSÅ. VAD HÄNDER. Jag är helt golvad av hennes språk och alla säregna karaktärer. Den är så spännande i sin lågmäldhet. Är redan ledsen för att jag snart har läst ut den.

Finns det någon bok du ser fram emot att läsa snart?

Två stycken: Arv och Miljö av Vigdis Hjorth. Den har legat på mitt nattduksbord sedan i höstas, men jag har inte hunnit läsa den än. Längtar. Och den andra är Den stora skrivboken/Beviset/Den tredje lögnen av Agota Kristof.

Vilken eller vilka böcker vill du tipsa om i samband med Världsbokdagen?

Vi kom över havet av Julie Otsuka och En bön för de stulna av Jennifer Clement. Två fempoängare som har etsat sig fast i mig.
Stort tack för att du ville vara med och boktipsa Flora!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar