måndag 8 april 2019

Boktips i samband med Världsbokdagen - Daniel Svärd


I samband med Världsbokdagen vill jag dela med mig av läslust och boktips. Därför har jag under april bjudit in flera spännande, coola och inspirerande människor till att berätta om sin läsning och ge sina bästa boktips. Dagens boktips kommer ifrån Daniel Svärd som ligger bakom youtubekanalen och podden Vad vi pratar om när vi pratar om böcker. Det är ett fantastiskt program där författare och bokbloggare diskuterar böcker och läsning. Idag få vi veta vad Daniel läser.  

Vad läser du just nu?
Jag har precis avslutat Hans Gunnarssons "Nattsida" och har nu börjat på
"Små eldar överallt" av Celeste Ng som vi ska prata om i vårt bokprogram
under våren.

Finns det någon bok som du ser fram emot att läsa snart?
Överst i min att-läsa-hög ligger Agota Kristofs bok men sedan ser jag
också fram emot Jonas Karlssons "Regnmannen" som släpps senare i vår.

Vilken eller vilka böcker vill du tipsa om i samband med Världsbokdagen?
Då skulle jag vilja tipsa om att läsa "Sent på jorden" av Björn Wiman
för att vi alla måste sätta oss in i klimatkrisen men jag vill också
tipsa om den finfina boken "Svenska noveller:från Almqvist till Stoor"
för att få möjlighet att läsa så många bra författare i enda bok.

Tack för boktipsen Daniel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar