torsdag 17 oktober 2019

Radioboktips

I somras boktipsade jag hos radio P4 Sörmland några gånger och det har jag fortsatt med på fredagarna under hösten. Om ni vill höra mig boktipsa kan ni lyssna på P4 Sörmland vid kl. 11 på fredagar. Jag brukar dela med mig av tre boktips i varje avsnitt och delar länken efteråt på min facebooksida Agnes bokblogg. Jag tänker att jag då och då kan göra inlägg där jag länkar till radioboktipsen. 


Den 6/9 tipsade jag om Planeten Frank av David Yoon som är en fin ungdomsbok om rasism och identitet, den läskiga mellanåldersboken Prästgårdens hemlighet av Tobias Söderlund och allåldersbilderboken Folk av Emma och Lisen Adbåge. Här kan du lyssna på det programmet.

Den 13/9 tipsade jag om den välskrivna vuxenboken Om henne talar vi inte av Eva Stilling som utspelar delvis i Eskilstuna där jag bor, Det andra inte ser av Christoffer Holst som är en läskig ungdomsbok och den fina bilderboken Den dag du börjar av Jaqueline Woodsoon och Rafael López. Här kan du lyssna på det.

Den 20/9 tipsade jag om Viggo och rädslolistan av Lisa Bjärbo och Johanna Magoria som är en fin vardagskildring för 6-9 åringar, Berör och förstör: dikter för unga i urval av Athena Farrokhzad och Kristoffer Folkhammar och Vänner för alltid? av Emma Askling som är en vardaglig bok för mellanåldern. Här kan du lyssna på det.

Den 11/10 tipsade jag om diktboken Min syster är ett spöke och andra dikter av Lena Sjöberg, den både sorgliga och roliga boken för 9-12 år Comedy Queen av Jenny Jägerfeld och Bokhunden Edgar och vaktmästarens hemlighet av Ingrid Jönsson och Anna Westin som är en fin och lättläst bok. Här kan du lyssna på det.

Hoppas ni gillar boktipsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar