fredag 6 juni 2014

Klass 7B - Sommaren före sjuan - Recension

Jag valde att läsa den här boken mest för att jag ska börja i sjuan före sommaren och tyckte att boken verkade bra. Den passar ju jättebra att läsa just nu eftersom att det är sommarlov och jag ska börja i en ny skola i sjuan. Boken var egentligen ganska bra, men det gick väldigt snabbt att läsa den. Författaren är Pernilla Gesén.

Klass 7B - Sommaren före sjuan.Kalle och Paulina är och hälsar på i sin nya skola där de ska börja i höst. Först känns det spännande att börja högstadiet, men när Kalle blir kär i den Tessan förändras allt för Paulina.
Tessan hoppas på snygga killar i den nya skolan, alla var så töntiga i mellanstadiet. Rozanna tycker också att det ska bli spännande, men hon har aldrig varit kär i någon. Kärlek verkar bara läskigt...

Det roligaste i boken var när jag tänkte: "Haha, kärlek börjar alltid med bråk". En sak jag gillar mycket med boken är att man får läsa från olika personers perspektiv. Hur en person tänker om en sak kan skilja sig mycket från hur någon annan tänker.

Boken får 7 av 10 ugglor vilket betyder att den var "Bra".







Bild: Sommaren före sjuan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar