tisdag 7 oktober 2014

Skuggor över Valleby - Filmrecension

När den nya filmen om LasseMajas detektivbyrå hade smygpremiär var jag och mina kompisar där och tittade. Filmen bygger inte på någon bok men karaktärerna i staden Valleby är samma och man känner igen sig från böckerna. Det kan ju också bero på att Martin Widmark som skrivit böckerna har kommit på idéerna till filmen också. Filmen är inte gjord vid riktiga miljöer utan framför en greenscreen och sedan har miljöerna gjorts i datorn. Så de kan se lite overkliga och datorgjorda ut men jag tycker endå att de lyckats väldigt bra. Den är barntillåten och det är många bra skådespelare med i filmen.  Här kan du läsa mer om filmen.

Karl Magnus Granat är på besök i Valleby för att vara med på en aktion på muséet där de ska sälja gamla saker. Men vad händer när de mest värdefulla sakerna blir stulna? Ett läppavtryck har lämnats kvar vid varje stöld, det kan bara betyda en sak. Att konstskuggan är framme igen... Samtidigt måste polismästaren visa sig från sin bästa sida för att inte förlora sitt jobb. Konstskuggan är hans enda chans, bara inte den andra polismästaren från Kristinehamn hinner före.

Filmen var jättebra och spännande och passar bra för de som är från ungefär 7 år. Jag gillade den mycket och därför får den 9 av 10 ugglor av mig!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar