onsdag 12 januari 2022

Vårens utgivning

Våren närmar sig och med det kommer ny utgivning. Jag har bläddrat igenom Svensk bokhandels vårkatalog och tänkte i det här inlägget dela med mig av några av de böcker jag ser fram emot ur vårens utgivning. 

Lavender Lit:

Skogen där stjärnorna slocknar, Kristin Harmel (mars):

Ny bok av författaren till De bortglömda namnens bok.


Kates besynnerliga pusselbutik, Ali Mcnamara (mars):

Del tre om St Felix, feelgood när det är som bäst!


Natur och kultur: 

Bims värld - Skolnatten, Kristina Sigunsdotter, Jenny Jordahl (mars):

Första delen i en serie av Humlan Hansson-författaren för 6-9 år.


Mutanterna - experimentet, Ingela Korsell, Daniel Thollin (april):

PAX- och Väsenologi-författaren är tillbaka!


Patriarkatet faller, Marta Breen, Jenny Jordahl (jan):

Av skaparna till kvinnor i kamp.


Lovereads: 

Ellens val: Möten i skymningen, Moa Eriksson Sandberg (feb):

Äntligen kommer nästa del i serien om Ellen!


Albert Bonniers förlag: 

Magnificat, Linnea Axelsson (mars):

Nu kommer författaren till Aednan med en ny bok!


varv, Niko Erfani (jan):

En diktsamling som verkar fin!


Norstedts: 

Vända blad, Johanna Schreiber (maj):

Nästa del i serien om Schantz förlag.


En gång om året, Peppe Öhman (mars):

Jag lyssnar på podden Mellan raderna som Peppe Öhman är med i men har inte läst någon av hennes böcker. Kanske blir det den här jag läser.


Ordfront: 

Sommarsorger, Nina de Geer (april):

Nu debuterar Nina från Debutera eller dö.


Sapfo - Dikterna och fragmenten, Vasilis Papageriou, Magnus WIlliam-Olsson (jan):

Jag har läst en del Sapfo i litteraturvetenskapen och nu kommer en ny översättning.


Rabén & Sjögren: 

Den hemliga operationen, Tobias Söderlund (maj):

En ny del i serien om spökhunden Buster.


Vi ska ju bara cykla förbi, Ellen Strömberg (april):

Jag har gillat allt jag läst av Ellen Strömberg och nu har hon skrivit en ny ungdomsbok.


Är du rädd, Stella?, Susanne Trydal (april):

En ny bilderbok om Stella!


Ryktet, Emma Askling (mars):

Emma Askling är en favorit hos mig och nu kommer fortsättningen på Hajpen.

Agnes Evander - De dödas sjö, Anna Lundgren (jan):

Den här boken verkade väldigt spännande och det är ju alltid kul att läsa om någon som har samma namn som en själv.


B. Wahlström: 

En hemlig syster, Ida Ömalm Ronvall (jan):

Den här boken läser vi just nu i Unga läsare och jag tycker mycket om den.


Vox by Opal: 

Kanske är det längtan, Malin Fjellborg (mars):

En debut.


Blackout (jan):

Johanna Lundin har översatt den här antologin och såklart ska den läsas!


Ordalaget: 

loningforlove.se, Monika Thormann:

Verkar vara en underhållande feelgood.


Lilla piratförlaget/Gilla böcker: 

Om du lämnar mig här, David Levithan, Jennifer Niven (april):

Kul med en bok skriven av två ungdomsboksfantaser.


Bad girls, Jennifer Mathieu (april):

Ny bok av författaren till Moxie.


Bonnier Carlsen: 

Dusty - Motorsådsstölderna, Johan Anderblad (jan):

Motorkrim för mellanåldern av före detta läsambassadören.


Den lilla spenatgumman, Martin Widmark, Emma Karinsdotter, Emilia Dziubak (jan):

Den här trion kan ju inte bli annat än bra!


Athena: Till sista droppen, Elin Ek (april):

Längtar så jag spricker efter att få läsa nästa bok om Athena!


Antropocen - mitt betyg är fem stjärnor, John Green (maj):

John Green är tillbaka!


Berätta tre saker, Callum Bloodworth (mars):

Jag läste Callums vuxenbok 36 frågor om kärlek och tyckte mycket om den. Berätta tre saker verkar vara en mysig ungdomsbok.


Hegas: 

Bland gamla mönster och nya roller, Anna Ahlund (feb):

En ny bok i Skapa-serien av favoriten Anna Ahlund.


Så mycket spännande läsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar