söndag 9 november 2014

Bokbloggsjerka: Önskelista

Nu är det helg igen och dags för bokbloggsjerkan. Vill du veta vad det är så klicka här. Veckans fråga:

Det börjar lacka mot jul. Hur ser din önskelista ut just nu?

Jag har ganska många böcker som jag vill läsa men jag vet inte om jag önskar mig alla så jag börjar med de jag önskar mig och sedan skriver jag de andra böckerna som jag också vill läsa.

Jag är en sån som bara köper en bok om jag verkligen vet att jag tycker om den för jag tycker att det är onödigt att köpa en bok som  man inte kommer att läsa. Min släkt tycker det är så svårt att hitta böcker som jag inte har läst så därför brukar jag ofta få presentkort på Akademibokhandeln. Men de här böckerna önskar jag mig i alla fall:

  • Eunomia, av Erika Vallin 
  • Dogboy är död, av Monica Zak
  • Jag är Malala, av Malala Yousafsai

De här böckerna vill jag läsa, men vet inte om jag kommer tycka om så mycket så att det är värt at köpa dem:

  • Ädelstenstrilogin del 2 och 3, av Kerstin Gier
  • Only väg is upp, av Emmy Abrahamson
  • Mumievinter, av Lena Arro
  • Världsklass, av Kerstin Gavander
  • Koden är knäckt, Per Lange
  • Molly Moon- böcker, av Georgia Byng
  • Under ägget, Laura Marx Fitzergard
  • Spindelnätets fångar, av Pia Hagmar 

6 kommentarer:

  1. jag brukar ofta läsa först och köpa sedan. men vissa böcker vet man redan från början att man vill ha.

    SvaraRadera
  2. Hoppas du hittar någon eller några av de böcker du önskar dig under julgranen! :)

    SvaraRadera
  3. Presentkort är ändå det bästa, då får en precis de böcker en vill ha!

    SvaraRadera
  4. SV: Ja, gör det, de är superfina tycker jag! :D
    Jag har skrivit en fantasybok för unga vuxna. Du kan läsa om den på http://www.poopuuforlag.se :)

    SvaraRadera