lördag 1 november 2014

Läst i oktober

Jag har läst sex stycken väldigt bra böcker under oktober. Jag har recenserat två men det kommer att komma två till. Det har i alla fall varit väldigt roliga böcker att läsa och det är kul!

Först så läste jag "Skräckbåten och svarta damen", av Katarina Mazetti, den var väl ganska rolig och jag har recenserat den.


Nästa bok blev "Molly Moons fantastiska bok om hypnos", av Georgia Byng, den var faktiskt ett spontanlån på biblioteketet men den var ändå rätt bra.

Jag läste också "Dröbärarna", av Kerstin Lundberg Hahn eftersom att de skulle prata om den på Bokslukarsällskapet. Det var lite för mycket fantasy i den men annars var den bra.

Här om dagen läste jag ut "Resan till tidens slut", av Erika Vallin, den var superduperbra även fast det var en fantasy inspirerad bok. Det kommer att komma en recension på den snart.

Igår blev också den härliga boken " Kanske ihop", av Johanna Lindbäck utläst. Den fick man en bra känsla av att läsa och på tisdag kommer jag att recensera den här på bloggen, så håll utkik.


Jag läste också "Gastar och grodyngel", av Ewa Christina Johansson och Jonna Björnsten, den gick snabbt att läsa och var lite som en spökhistoria för lite yngre barn ungefär 6-8 år.

Jag läste ett par bliderböcker också men de räknar jag inte med eftersom att det bara ta någon minut att läsa ut dem.






I november vet jag inte riktigt vad det blir för läsning, kanske någon annan Molly Moon-bok eller någon av Johanna Lindbäck. Jag tror också att jag kommer läsa den sista delen i trilogin Speglarnas hemlighet "Eunomia".





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar