onsdag 20 maj 2020

Mitt gymnasiearbete om två barnböcker

Idag är det 24 dagar kvar till studenten! Även om det blir en annorlunda student i år ser jag fram emot studentdagen och jag tror och hoppas att det kommer bli en bra dag! Vi håller på med de sista uppgifterna i olika kurser och det börjar verkligen kännas att vi har kommit in på slutspurten nu. 

Mitt gymnasiearbete är klart och inlämnat vilket känns skönt och jag är nöjd med resultatet. Jag har skrivit ett arbete om normer med utgångspunkt i de två barnböckerna Pippi Långstrump av Astrid Lindgren och Lisbet och Sambakungen av Emma Karinsdotter. I arbetet har jag jämfört hur de böckerna tar upp ämnet normer, tagit reda på vilka reaktioner Pippi Långstrump fick och funderat kring hur Lisbet och Sambakungen skulle kunna användas för att diskutera normer med barn. Det har varit roligt att få djupdyka i de här två böckerna och att få göra ett stort arbete om något jag verkligen är intresserad av!

Om någon är intresserad att läsa mitt gymnasiearbete är det bara att lämna en kommentar, mejla mig på agneslindholm01@gmail.com eller kontakta mig på instagram där jag heter @agnes_lindholm så skickar jag det! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar