tisdag 13 september 2022

5 programpunkter jag ser fram emot på bokmässan

Om lite drygt en vecka drar bokmässan i Göteborg 2022 igång. I år ska jag dit torsdag och fredag och efter två års digital bokmässa på grund av pandemin ser jag fram emot att få gå på mässgolven, lyssna på samtal på plats och träffa andra bokintresserade. Jag har tittat igenom programmet och det här är fem riktiga pärlor till samtal som jag inte vill missa. 
En bild från Bokmässan 2017.


Torsdag kl. 16-16. 45, scen H1 i Rum för bibliotek: Feelgood för unga - varför saknas det? Medverkar gör Anna Ahlund, Prickiga Paula Högström och Hilma Olsson.
Favoriterna Anna och Paula och ett samtal om feelgood för unga, det kan inte bli annat än bra!

Fredag kl. 10-10.45, scen J2 i Rum för barn och ung: Ljuva, härliga, skitjobbiga tonår. Medverkar gör Ida Ömalm Ronvall, Ellen Strömberg, Jenny Jägerfeld, Malin Fjellborg och Elaf Ali.
Vilket järngäng som ska prata om ungdomsböcker. Det här samtalet är verkligen ett måste för mig!

Fredag kl. 11-11.20, Biblioteksscenen: En bokprovning i snabbformat med Svenska barnboksinstitutet.
Det är alltid intressant att genom bokprovningen få veta mer om barn- och ungdomsboksutgivningen i Sverige.

Fredag kl. 14-14.45, scen J2 i Rum för barn och ung: Att skapa odödliga karaktärer. Medverkar gör Johanna Lindbäck, Sören Olsson, Christina Wahldén och Sara Ohlsson. 
Även här har vi ett riktigt start startfält och här ska det pratas om karaktärer.

Fredag kl. 15.30-15.50, Biblioteksscenen: Hjärtans fröjd för ungas läsning. Medverkar gör Per Nilsson, Tamara Mivelli, Camilla Carnmo och Matilda Gunnarsson Rathsman.
Ett samtal som utgår från det nya ungdomsbokspriset Hjärtans fröjd och som enligt beskrivningen ska handla om ungdomars läsning och att skriva för unga. Verkar riktigt intressant!

Såklart har jag massor av fler samtal som jag vill lyssna på under bokmässan men det fick bli ett litet urval av de mest intressanta samtalen. Har du något tips på vad jag inte får missa under bokmässan? Lämna gärna en kommentar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar