torsdag 3 augusti 2023

10 böcker att se fram emot ur höstens utgivning

Det är fortfarande en månad kvar av sommaren men sen kommer hösten och med den höstens utgivning. Jag har gått igenom Svensk bokhandels höstkatalog och valt ut tio titlar som jag verkligen ser fram emot att läsa. 

Salta tårar och söta bullar av Sofia Fritzon, utkommer i oktober
Fortsättningen på Sofia Fritzsons julserie som jag verkligen ser fram emot att läsa. Julböcker är ju bland det mysigaste som finns!

Här ruvar havet av Flora Wiström, utkommer i oktober
Jag har länge följt Flora Wiströms blogg och har läst hennes böcker Stanna och Hålla andan. Jag tycker mycket om hennes sätt att skriva och hoppas på att den här nya romanen blir givande läsning.

Pestblommor av Mats Strandberg, utkommer i september
Mats Strandberg är en duktig författare och det här är en ny ungdomsbok som verkar spännande!

Athena. Barndom i fara! av Elin Ek, utkommer i september
Böckerna om Athena är några av mina absoluta favoritböcker. De är otroligt roliga samtidigt som de tar upp viktiga ämnen och jag längtar efter den här boken!

Under av Anna Ahlund och Johan Unenge, utkommer i oktober
Anna Ahlund är en av mina favoritförfattare. Nu kommer hon med en bok för ungdomar som är illustrerad Johan Unenge och det kommer bli en av höstens höjdpunkter att läsa den här boken.

Totalvägra av Johan Rundberg, utkommer i september
Det ska bli spännande att läsa något nytt av Johan Rundberg efter att ha tyckt mycket om hand serie om Månvind och Hoff.

Tolv av Lisa Bjärbo, Johanna Lindbäck och Sara Ohlsson, utkommer i september
En kollektivroman om att var tolv år av författarna till Fula tjejer-trilogin.
God jul, Ester Jansson av Johanna Lindbäck, utkommer i oktober
En julroman för mellanåldern av en av mina favoritförfattare.

Pusselbitar av Matilda Gunnarsson Rathsman, utkommer i september
Det här är uppföljaren till Tidsfördriv som jag tyckte mycket om. Jag hoppas på en lika fascinerande roman.

Skrivet i stjärnorna av Emma Johansson, utkommer i september
Den sista boken i Emma Johanssons universum. De tidigare böckerna har varit riktigt bra ungdomsromaner och det ska bli spännande att läsa även den här boken.

Vilka böcker ser du fram emot ur höstens utgivning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar