tisdag 19 april 2016

Boktitelpoesi

Jag har börjat följa ett konto på instagram som lägger ut bilder på tre boktitlar som bildar en dikt, @boktitelpoesi. Jag tycker att det är en jättebra idé eftersom att många böcker har så fina titlar. Det är också jätteroligt att sitta och läsa dem. Så jag tycker att ni ska ta och följa @boktitelpoesi på instagram! Idag tänkte jag testa och göra lite boktitelpoesi med mina böcker.

Jag ger dig solen, den försvunna månen som stjärnor i natten
Anton, jag gillar dig! Två steg fram och ett tillbaka, jag måste berätta!


Det brinner! Skärvor av ett liv som eld

Dans är mitt liv! Två steg fram och ett tillbaka, säg omelett!

Det var jätteroligt att försöka hitta på lite olika små dikter så jag rekommenderar er verkligen att testa!

1 kommentar:

  1. Brukar också roa mig med det ibland. Dina blev jättebra! :)

    SvaraRadera