tisdag 26 april 2016

Vinnarna i bokjuryn 2016

Nu har vinnarna bokjuryn utsetts och idag tänkte jag berätta vilka som vann! Jag fokuserar mer på 9-12-års kategorin och ungdomskategorin eftersom att det är de typerna av böckerna jag skriver om på bloggen.

Bilderböcker:
Äskil äter träd, av Åsa Lind och Per Gustavsson














6-9 år:
Fängelsemysteriet, av Martin Widmark och Helena Willys














9-12 år:
Kurragömma, av Petrus Dahlin
Ungdomsböcker:
Nästan som Zlatan, av Johanna Nilsson
Serier:
Amulett: Älvprinsen, av Kazu Kibuishi














Faktaböcker:
Jordens mystiska platser, Jens Hansegård














Jag har läst några av de här böckerna; Stenänglar, Gengångaren, PAX Mylingen,
Den blomstertid nu kommer och Huset mittemot. Jag tycker att alla de här böckerna är bra och värdiga vinnare. Speciellt glad är jag över att PAX Mylingen kom i topp tio, för jag älskar PAX-serien!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar