lördag 9 januari 2021

Nytt i bokhyllan

Det var länge sedan jag gjorde en bokhaul, alltså ett inlägg där jag visar upp nya böcker jag köpt eller fått. Nu när det varit jul och jag har fyllt år har jag fått en del nya böcker. Jag har också köpt några böcker. Så alla nya böcker tänkte jag visa upp idag!

När jag fyllde år fick jag hela Pages & Co-trilogin - Tilly och bokvandrarna, Tilly and the lost fairy tales och Tilly and the map of stories av Anna James. Jag lyssnade på den första boken i trilogin som ljudbok i höstas och tyckte så mycket om den. Del två och tre finns inte på svenska än så jag fick dem på engelska. Böckerna handlar om Tilly som bor med sina morföräldrar i en bokhandel. Hon får reda på att hon är en bokvandrare som kan ta sig in i böckerna hon läser. 

I julklapp fick jag boken Genom märg och ben av Jaqueline Woodson som jag länge velat läsa då jag gillat alla andra hennes böcker. Det är en kort bok för vuxna som har ett jättefint omslag tycker jag. 

När jag skulle beställa en bok i julklapp till min mamma passade jag på att köpa en bok till mig själv också. Det fick bli Loveless av Alice Oseman. Jag har läst seriealbumet Heartstopper av Alice Oseman tidigare och tyckte om det! Nu ser jag fram emot att läsa mer av henne. Jag har också blivit mer taggad på att läsa på engelska så jag hoppas att hennes böcker är på lagom nivå för mig.

Akademibokhandeln i Eskilstuna där jag bor ska stänga vilket är supertråkigt. Men innan stängningen hade de 50 % rabatt på allt i sortimentet. Så jag passade på att köpa två böcker jag varit sugen på att läsa. Den första boken jag köpte var Klättra uppåt av Katarina von Bredow. Jag tror att jag har läst allt hon tidigare skrivit och jag älskar verkligen hennes böcker. Den här boken var lika bra! Sedan köpte jag också novellsamlingen Första gången som verkar väldigt bra! Det är många bra författare som är me i den!

Nu har jag massor av bra läsning framför mig! Har du köpt eller fått några nya böcker på sistone? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar