söndag 7 september 2014

Bokbloggsjerka: Läsa... eller sova

Jag har precis börjat med bokbloggsjerka, blev sugen på det när jag såg att Bokugglan hade gjort det. Varje helg ställer Annika på Annikas litteratur- och kulturblogg en fråga om böcker och då ska man göra ett inlägg om det på sin blogg. Sedan kan man kolla in andras inlägg om samma sak och hitta andra bokbloggar att följa. All info och andras svar hittar du här.

Veckans fråga är Får böcker dig att somna eller håller de dig vaken i all oändlighet på nätterna?

Jag är inte en sådan som brukar läsa så mycket på kvällen. Det kanske blir ett kapitel då och då men oftast är jag trött på eftersom att jag brukar ha tränat innan. Jag också ganska kvällstrött så jag brukar läsa på morgonen när jag vaknar istället. På helgen kan jag ligga och läsa  ända tills jag blir för kissnödig, för hungrig eller tills jag hör att resten av min familj börjar äta frukost. Så som sagt är jag mer en sådan som läser på morgonen eller under dagen. Men om jag läser på kvällen så brukar det bara bli något kapitel och att jag sedan sover. Men om det är någon jättebra bok så kanske jag fortsätter några kapitel men det brukar aldrig bli så att jag ligger och läser i flera timmar. För jag brukar ju vara ganska trött och jag behöver ganska mycket sömn. Ibland blir jag trött och får lättare att somna av att läsa men inte alltid.

3 kommentarer:

  1. Nej, jag är inte heller den som läser länge på kvällarna/nätterna :)

    SvaraRadera
  2. För kvällströtta funkar det nog inte att ligga och läsa alltför länge på kvällen.

    SvaraRadera
  3. Normalt blir jag pigg av att läsa, så om jag inte bestämmer mig för en tid jag ska sluta så kan jag hålla på till morgonen. Men nu när jag är sjuk så kan jag somna sittande mitt på dagen mitt i en mening. det känns ovant och skumt...

    SvaraRadera