tisdag 10 februari 2015

Vårenkät

Jag har blivit taggad att svara på den här vårenkäten av Carolina på Romeo and Juliet.
 
1. Vilket vårtecken längtar du mest efter?
Att solen är framme, man kan cykla eller gå till skolan utan att frysa och att slippa ha alla kläder på sig.

2. Ett annat säkert vårtecken är när bokrean startar i slutet av februari. Har du någon särskild bok som du hoppas ska finnas till fyndpris på årets rea?
Bokrean är ju alltid kul! Jag har inga böcker som jag kommer på direkt, men vi får väl se vilka böcker det finns.

3. Våren bjuder också på många nya böcker. Är det någon/några som du längtar extra mycket efter?
Ingen som jag vet sådär. Men en bok som nyligen kommit ut som jag gärna vill läsa är Ballongfararen, av Mårten Sandén. Jag och min bokklubb fick provläsa den innan den givits ut och nu ska det bli spännande att läsa den igen och se vad som har förbättrats.

4. Finns det någon författare du önskar (men inte vet om det är aktuellt) ska komma med en ny bok/ uppföljare i vår eller senare under året?
Jag skulle vilja ha en uppföljare av Kanske ihop, av Johanna Lindbäck och en ny bok av Emma Askling skulle inte skada.

5. Många tycker det är roligt att uppdatera garderoben när våren kommer med t ex en ny jacka eller nya skor. Är du på jakt efter något särskilt vårplagg?
Jag kanske skulle vilja ha en ny vårjacka.

6. Finns det någon särskild debutant du ser fram extra mycket emot att läsa i vår, eller alternativt någon författare som för första gången översatts till svenska?
Jag har inte så bra koll på vilka böcker som kommer ut nu i vår. Men någon som jag vill läsa finns det säkert.

7. Det kommer också många nya pocketböcker i vår. Är det några särskilda titlar du har väntat på ska komma i pocket?
jag vet inte riktigt vilka böcker som kommer ut som pocket och för mig spelar formatet på böckerna inte så stor roll.

8. Sist men inte minst, det är ju inte vår än och även vintern har ju sina positiva sidor. Berätta vad du tycker är bäst med vintern!
Att man kan sitta inne och läsa, åka pulka och skidor.

Jag taggar de som vill göra den här taggen och Sofies bokblogg och Bellas bokblogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar