torsdag 17 mars 2016

Böcker som inredning

Jag tycker att böcker är en väldigt fin detalj som inredning i hemmet och därför tänkte jag visa hur det ser ut hemma hos mig! När jag möts av böcker i ett hus känner jag mig direkt välkommen och lugn. Helst skulle jag vilja ha ett vardagsrum med bokhyllor som täcker hela väggarna, men riktigt så många böcker har jag inte än. I mitt rum har jag en bokhylla fylld med böcker och på mitt nattduksbord ligger det också böcker. Jag tycker att det är fint och det säger mycket om min personlighet! Böcker är en stor del av mitt liv och därför finns det mycket av det i mitt rum.
 
Min bokhylla som rymmer alla mina böcker.

Ofta ligger böckerna jag läser just nu på nattduksbordet.
 
I hallen mellan alla sovrum har vi en liten hörna med böcker och en jordglob. Det ser fint och välkomnande ut tycker jag. Jag gillar jordgloben och att det känns lite mysigt, speciellt på kvällen när det är mörk och jordgloben lyser. Det ser lite gammaldags ut samtidigt som det är färgglatt och fint. 

                                        
 
Min lillebror har en pall som nattduksbord där han lägger böckerna han läser för tillfället, serieböcker och högläsningsböcker. Det passar bra till hans rum och är praktiskt. Dessutom tycker jag att det är coolt att det inte är ett riktigt nattduksbord egentligen, det är lite annorlunda!
 
 
I vårt trapphus finns en tavelhylla där vi ställer fina och bra böcker. Just nu är det Våffelhjärtat och Ronja Rövardotter som har fått äran. Vi har också en tavla med Nalle Phu, en ljusslinga och ett ljus. Det ger en mysig stämning när man kommer upp för trappan och jag gillar att det går att variera på så många sätt.
 

 
 
Hoppas du tyckte det var roligt att få se lite hur jag bor och inreder med böcker! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar