tisdag 8 mars 2016

Bokrea och recensionsexemplar - Bokhaul #6

Som ni vet har det varit bokrea den senaste tiden och jag har shoppat lite gran där. Dessutom har jag också fått två recensionsexemplar på senaste tiden som jag tänkte berätta om idag.

Vi börjar med bokrean, där köpte jag först och främst en bok om Astrid Lindgren, Denna dagen, ett liv skriven av Jens Andersen. "Denna dagen, ett liv" är ett av mina favoritcitat ur hennes böcker och jag älskar Astrids fantastiska berättelser! Det här ska vara en biografi över hennes liv och det ska bli jätteroligt att läsa den!

Ett annat bokreafynd jag gjorde var Unga kvinnor, av Louisa May Alcott. Det ska tydligen vara en klassiker, men jag hade inte hört tals om den tidigare. Jag köpte den mest för att den var fin och den verkade bra! Men det ska i alla fall bli roligt att läsa den, jag hoppas att jag gillar den.

Jag fick ett recensionsexemplar här om dagen, andra delen i serien Grybbingdalen som jag läst första delen i. Den är skriven av Patrik Stigsson och heter Snyltskator och måntroll. Det är en sago-fantasybok om fruktgrybbingarna och andra roliga karaktärer.

En bok som jag köpte för ganska länge sedan är Vet du vad?, jag har inte skrivit om den här på bloggen så jag tänkte att den kan få vara med i den här lilla haulen. Boken innehåller citat från Astrid Lindgrens underbara böcker, men också delar av hennes krigsdagböcker. Som sagt, jag älskar Astrid Lindgren! Jag har läst lite i boken och jag tycker verkligen det är jätteroligt att läsa alla citat. Det blir en liten nostalgitripp till barndommen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar