torsdag 23 augusti 2018

Sommarlovsläsning

Mitt sommarlov är slut och jag har hunnit läsa massor! Det är så skönt att ha mycket lästid under sommaren och jag hoppas att mitt läsflow håller i sig även i höst. Det blev 27 böcker lästa och tio ljudböcker, det är sjukt många och jag är verkligen överraskad att jag hann läsa så många böcker!
Jag läste:
Inuti huvudet är jag kul av Lisa Bjärbo
Bröderna Lejonhjärta av Astrid Lindgren
Brun flicka drömmer av Jaqueline Woodson
Att gå vidare av Nora Ephorn (novell)
Äventyren på Hildasholm av Hanna Blixt
Allrakäraste syster av Astrid Lindgren
Systrarna av Silverdalen av Pascale Vallin Johansson
Frallan räddar världen av Sara Ohlsson och Lisen Adbåge
Matilde av Denise Rudberg
Most beloved sister and Mirabel av Astrid Lindgren (novell)
Upphittat: tiger och silverfisk av Elin Lindell
Blixtra, spraka, blända! av Jenny Jägerfeld
Livet i en skokartong Liv Marit Weberg
Haj-Jenny av Lisa Lundmark
Mio, min Mio av Astrid Lindgren
Du, bara av Anna Ahlund
Jaga vatten av Ellen Strömberg
Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap av Mary Ann Shaffer
Baristas: första boken av Denise Rudberg
Baristas: andra boken av Denise Rudberg
Baristas: tredje boken av Denise Rudberg
Fejk av E. Lockhart
Hetare av flera författare
Harry Potter och Halvblodsprinsen av J.K Rowling
Tjänarinnans berättelse av Margret Atwood
Good night stories for rebel girls 2 av Elena Favilli och Fransesca Cavallo
Britt-Mari lättar sitt hjärta av Astrid Lindgren
Jag har lyssnat på:
#walkwithme av Katarina Wilk
Nidstången, Grimmen, Mylingen, Bjäran, Gasten, Näcken, Pestan, Vitoromen och Maran av Åsa Larsson, Ingela Korsell och Henrik Jonsson

De bästa läsupplevelserna var nog Bröderna Lejonhjärta, Frallan räddar världen och Blixtra, spraka, blända!. Men det var också väldigt roligt att läsa om Du, bara och jag tyckte mycket om Baristas-trilogin. Jag njöt verkligen av att lyssna om på PAX-ljudböckerna inför det sista boksläppet. Så spännande att få återuppleva serien! Morgan Alling läser in böckerna fantastiskt bra. Böckerna jag gillade minst var Livet i en skokartong och Tjänarinnans berättelse men de flesta böckerna var riktigt bra. Jag är jätteglad över alla böcker jag fick ta del av under sommaren! Vilken var den bästa boken du läste i sommar?

2 kommentarer:

  1. Wow, härligt med sådant läsflow!

    SvaraRadera
  2. De bästa böckerna jag läste i sommar var nog Allt och lite till av Sarah Dessen, Allt jag inte minns av Jonas Hassen Khemiri, De kommer ändå inte tro mig av Ulla M Nissen och Mina hemligheter av Sophie Kinsella :)

    SvaraRadera