söndag 28 juni 2020

Min bullet journal april-juni

En bullet journal är anteckningsbok med prickade sidor som många använder för att rita upp sin egen kalender och hålla koll på olika saker i. Jag har min bullet journal som en läsdagbok där jag gör ett tema för varje månad och skriver upp böckerna jag läser. Idag tänkte jag visa hur min bullet journal sett ut under april, maj och juni. 

I april gjorde jag ett tema i blått, lila och rosarött där jag ritade någon form av blommor eller fjädrar. På det första uppslaget skrev jag citatet ”Books are a uniquely portable magic”. I slutet av månaden skrev jag Pippi Långstrump-citatet ”Det har jag aldrig provat så det klarar jag helt säkert”. 





I maj valde jag att rita ljusrosa blommor och skriva citatet ”Every heart has a story to tell”. Boxarna där jag skrivit upp böckerna jag läst under maj valde jag att göra lite rundade och dekorerade dem med en rosa kant. 




Sedan gjorde jag en sida där jag skrivit upp de böcker ur sommarens utgivning som jag vill läsa. När jag läst en av böckerna sätter jag ett kryss bredvid titeln. 


Jag gjorde ett uppslag med en sida med min TBR (to be read), alltså böcker jag har hemma och ska läsa. jag sätter ett kryss bredvid när jag har läst boken. På sidan bredvid har jag skrivit upp böcker jag vill läsa i sommar. 


I juni ville jag ha ett somrigt uppslag och det fick bli ett tema med citroner, apelsiner och limefrukter. Jag skrev också citatet ”Reading makes the soul smile”. Även i juni valde jag att göra lite rundade boxar där jag skrev upp böckerna jag läst. Jag dekorerade dem med gult, oranget oh ljusgrönt vilket jag tyckte blev en snygg effekt. 



Det var min bullet journal i april, maj och juni! 

1 kommentar:

  1. Jag har taggat dig :)
    https://skrivrobert.blogspot.com/2020/06/tbr-tag.html

    SvaraRadera