torsdag 26 augusti 2021

Böcker att se fram emot ur höstens utgivning 2021

Hösten är här och med den kommer ny och spännande utgivning! Jag har gått igenom Svensk bokhandels höstkatalog och hittat många riktiga pärlor ur höstens utgivning. 

Rabén & Sjögren:

En jul i Småland för länge sen, Astrid Lindgren, Cecilia Heikkilä, utkommer i oktober:

Jul, Astrid Lindgren och fina illustrationer - kan ju inte bli något annat än bra!

Grim, Sara Bergmark Elfgren, utkommer i oktober:
Ny bok i Stockholmsserien efter Norra Latin. Så spännande!

Krokodiljakten eller när Ester kom bort i affären, Ylva Karlsson, Katarina Strömgård, utkommer i augusti:

Fin bilderbok!


Julmysteriet, Lisa Bjärbo, Matilda Ruta, utkommer i oktober:

Årets julkalenderbok! Verkar superfin!


Den magiska julkatten, Ester Roxberg, Maximilian Svensson, utkommer i oktober:

Verkar vara en fin julbok!


Våffelhjärtat, Maria Parr, utkommer i augusti:

En nyutgåva av en av mina favoritböcker från min barndom.


Aldrig backa, Cina Friedner, utkommer i september:

Jag har gillat alla Cina Friedners böcker hittills och vill såklart läsa även hennes nya.


Syster, Sofia Nordin, utkommer i september:

En ny ungdomsbok av Sofia Nordin.


100 % äkta fejk, Sannah Salameh, utkommer i september:

En ungdomsbok av en debutant.


Ordalaget: 

Demonen, Cecilia Rojek, utkommer i september:

Nu kommer uppföljaren till den otroligt spännande Poltergeisten.


Love Love Love, Hanna Landahl, utkommer i augusti:

Verkar vara en fin bok för yngre tonåringar.


Ritualen, Ann-Sofi Forsmark, utkommer i september:

Jag har slukat de två första delarna i trilogin om Hilde och nu kommer äntligen del tre som jag hoppas är lika mästerlig!


En miljon likes, Ann Olerot, utkommer i augusti:

En ny mellanåldersbok!


Mirando bok: 

Vi går till parken, Sara Stridsberg, Beatice Alemanga, utkommer i september:

Verkar vara en väldigt fin bok!


Expeditionen, Tuvalisa Rangström, Klara Bartilsson, utkommer i september:

Otroligt vacker bilderbok verkar det här vara.


Lilla piratförlaget/Gilla böcker:

Ett enda stort skämt, Micaela Favilla, utkommer i september:

Verkar vara en underhållande mellanåldersbok.


Jobbiga tjejer, Lisa Bjärbo, Johanna Lindbäck, Sara Ohlsson, utkommer i september:

Uppföljaren till Fula tjejer kommer äntligen och jag ser fram emot spännande läsning med mycket girl power.


Bilderboksmakare, Sam McCullen, utkommer i december:

En bok om några av våra främsta bilderboksmakare som verkar väldigt intressant.


Bonnier Carlsen: 

Maryam och hjärtegästerna, Minoo Shams, Katarina Strömgård, utkommer i augusti:

Nu kommer en ny bok om Maryam och det ser jag verkligen fram emot.


Sagasagor läs tillsammans. Såret, Josefine Sundström, Emma Göthner, utkommer i oktober:

Sagasagor är en favorit hos mig och en ny bok om henne kommer i oktober!


Lisbet och Sambakungen - En ful jul, Emma Karinsdotter, Agnes Jakobsson, utkommer i oktober:

Äntligen, äntligen, äntligen! En ny bok om favoriterna Lisbet och Sambakungen och den här gången är det jul!


PAX - Nidstången och Grimmen i färg, Åsa Larsson, Ingela Korsell, Henrik Jonsson, utkommer i oktober:

De två första delarna i min favoritserie PAX kommer i nyutgåva med färglagda illustrationer. Något säger mig att det är dags för ännu en omläsning!


Saker man inte vill veta, Nicola Yoon, utkommer i oktober:

Jag har läst de två tidigare böckerna Nicola Yoon skrivit och nu kommer en ny som jag tycker verkar väldigt spännande!


Opal förlag: 

Fat dance, Malin Eriksson Sjögärd, utkommer i september:

Jag har läst en bok av Malin tidigare och när jag läste om den här boken tyckte jag den verkade annorlunda och unik.


Så jävla operfekt, Charlotte Cederlund, utkommer i september:

En ny ungdomsbok som jag ser fram emot att läsa.


Vox by Opal: 

Att se stjärnor, Vio Szabo, utkommer i september:

Vox by Opal har hittills bara gett ut bra och det här verkar inte vara ett undantag.


Tidsfördriv, Matilda Gunnarsson Rathsman, utkommer i september:

Vox har satt sina fingrar på en debutant och jag ser verkligen fram emot att läsa den här boken som har ett underbart omslag.


Natur & Kultur: 

Paola Persson Peroni - Älskar kanske, Emi Guner, Maja Säfström, utkommer i oktober:

Tredje boken om Paola och jag är pepp!


Kerstin, solen och kärlek, Helena Hedlund, Katarina Strömgård, utkommer i augusti:

En ny bok om Kerstin som är en av mina favoriter att läsa om!


Hola Humlan Hansson, Kristina Sigunsdotter, Ester Eriksson, utkommer i oktober:

Förra boken om Humlan Hansson vann Augustpriset och nu får vi se om nästa bok håller samma kvalitet.


Dödsängeln, Johan Rundberg, utkommer i oktober:

Tredje boken om Mika som jag känner på mig kommer vara lika spännande som Nattkorpen och Tjuvdrottningen.


B. Wahlströms: 

Mysteriet i Frostköping, Eva Hildén, utkommer i oktober:

Verkar vara en spännande mellanåldersbok.


Så nära att det bränns, Christina Lindström, utkommer i september:

Christina Lindström är tillbaka med en ny ungdomsbok!


Alfabeta bokförlag: 

Valle och tonåringarna, Ellen Greider:

Jag har ännu inte hunnit läsa Ellen Greiders bok Jordens största kalashatare men kanske ska jag läsa hennes nya bok nu när den kommer.


Norrsken i skallen, Minna Lindeberg, utkommer i oktober:

Omslaget till den här boken fångade mig!


Lavender Lit:

Daisys gamla folkabuss, Ali McNamara, utkommer i september:

Jag läste Ali McNamaras tidigare bok Den lilla blomsterhandeln i havet och tyckte att den var supermysig. Därför ska det bli roligt att läsa även den här!


Tolv hundar i juletid, Lizzie Shane, utkommer i september:

Verkar vara en mysig julbok!


Siden, pärlor och vit marsipan, Sofia Fritzson, utkommer i oktober:

Ny bok av Sofia Fritzon och det ser jag verkligen fram emot då jag tyckt mycket om hennes tidigare böcker.


Historiska media: 

En vinterkyss i bokhandeln för ensamma hjärtan, Annie Darling, utkommer i oktober:

Jag har faktiskt inte läst någon av de tidigare böckerna av Annie Darling men de verkar ju otroligt mysiga!


Natur och kultur:

Halva Malmö består av killar som dumpat mig, Amanda Romare, utkommer i november:

Den här titeln tilltalade mig och gjorde mig nyfiken.


Lovereads: 

Eld, snö och stjärnor, Heléne Holmström, utkommer i november:

Verkar vara en så mysig julroman!


Printz Publishing: 

En storm i juletid, Camilla Davidsson, utkommer i oktober:

Camilla Davidsson är en riktigt duktig feelgoodförfattare och julfeelgood blir aldrig fel.


Allt jag önskar mig till jul, Joanna Bolouri, utkommer i oktober:

Verkar vara en riktigt mysig julbok.


En sagolik jul, Sofia Ymén, utkommer i november:

Även det här verkar vara perfekt julläsning.


Norstedts: 

Början på något nytt, Jenny Fagerlund, utkommer i augusti:

Jag har läst alla Jenny Fagerlunds tidigare böcker och de är fantastiska. Även den här verkar var otroligt bra!


Frågar åt en vän, Sara Molin, utkommer i september:

Sara Molin har tidigare skrivit två bra feelgoodböcker som jag tyckt mycket om och därför ska det bli spännande att läsa även hennes nya bok.


Julbrevet, Kjersti Herland Johnsen, utkommer i oktober:

Behöver jag säga mer än jul och en karaktär som jobbar på bokförlag?


Piratförlaget: 

Bära och brista, Sara Lövestam, utkommer i oktober:

Andra boken om Monika kommer nu!


Oj vad mycket bra läsning det kommer i höst! Vilka böcker ser du mest fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar