tisdag 7 januari 2020

De sista radioboktipsen 2019

Gott nytt år! Något av det roligaste jag gjort under 2019 är att jag har fått börja boktipsa i radio. Jag gjorde det några gånger i somras och har under hösten pratat böcker i radio varje fredag. I det här inlägget samlar jag årets sista radioboktips. 

Den 22/11 tipsade jag om Lisbet och Sambakungen av Emma Karinsdotter som är en rolig barnbok, den viktiga bilderboken Historien om Bodri av Hédi Fried och Stina Wirsén och en feelgood-bok för vuxna som heter Ett litet steg på vägen och är skriven av Jenny Fagerlund. Lyssna här.

Sedan var det den 6/12 och jag ville såklart tipsa om den bästa julläsningen. Det blev vuxenboken 24 goda gärningar av Jenny Fagerlund, barnboken Frallan har en hemlighet av Sara Ohlsson och Lisen Adbåge och ungdomsboken Kanelhjärtan och snöstorm av Camilla Lagerqvist, Pernilla Gesén, Karina Berg Johansson och Jesper Tillberg. Lyssna här.

Den 13/12 var det lucia och även då tipsade jag om julböcker. Athena - Strålkastare tack! av Elin Ek som är en rolig bok som utspelar sig på lucia, ungdomsboken Dash och Lilys utmaningsbok av David Levithan och Rachel Cohn och favoriten Titta, Madicken, det snöar! av Astrid Lindgren och Ilon Wikland. Lyssna här.

Till den 20/12 valde jag ut tre av de bästa julböckerna jag läste under december. Böckerna jag tipsade om var Snösystern Maja Lunde och Lisa Aisato, Magisk december av Katarina Genar och Lotta Geffenblad och Jul i stallet av Astrid Lindgren och Lars Klinting. Lyssna här. 

Årets allra sista radioboktips sändes den 27/12 och då tyckte jag det passade bra med vintrig mellandagsläsning. Därför valde jag att tipsa om Let it snow av John Green, Lauren Myracle och Maureen Johnson, Räven och tomten av Astrid Lindgren och Eva Eriksson och Emils vinterhyss av Astrid Lindgren och Björn Berg. Lyssna här.

Hoppas ni gillar mina boktips!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar