onsdag 1 januari 2020

Nytt år och nytt på bloggen!

Hej på er och gott nytt år! Nu är 2020 här och det är dags för en nystart, så även här på bloggen. Under hösten har jag haft problem med att min blogg har omdirigerats till en spamsida när man öppnar den på mobilen. Jag hoppas att det inte har påverkat er läsare för mycket, men nu är problemet löst som tur är. Jag har fått hjälp med att försöka hitta problemet och det var svårt att hitta det men problemet har lösts genom att jag har säkerhetskopierat allt innehåll på min blogg och lagt in det i en ny blogg som jag nu bytt till samma adress som den tidigare bloggen hade. 

Eftersom att det är samma adress som vanligt kommer detta inte förändra något för er läsare. Ni kan gå in här och läsa min blogg på precis samma sätt som förut och det verkar också som att gamla länkar fungerar. Men om någon av er länkar någonstans till min blogg kan det vara bra att dubbelkolla om länkarna fungerar som de ska. Vissa av er har följt min blogg genom ert google-konto, om ni vill fortsätta göra det måste ni klicka i att ni vill följa bloggen här till höger på bloggen. Jag är glad att det gick att lösa problemet på ett bra sätt och att allt mitt innehåll på bloggen finns kvar. Under mina snart sex år som bokbloggare har jag skrivit över 800 inlägg och det hade varit tråkigt om de hade försvunnit. Ni som har egna bloggar vill jag verkligen uppmana att ha säkra lösenord på era konton och byta det ofta, det är så tråkigt när något sådant här händer. 

Men nu är i alla fall det här problemet löst och jag ser fram emot ännu ett roligt bokbloggarår! Gott nytt år!



2 kommentarer: