lördag 23 april 2022

Glad världsbokdag!

 Idag är det världsbokdagen. En dag instiftad av Unesco för att främja boken och upphovsrätten. Tidigare år har jag slagit till på stort här på bloggen med specialinlägg. I år spenderar jag världsbokdagen på Eskilstuna teater där jag är med i Eskilstuna kulturskolas uppsättning av musikalen High School Musical vilket är otroligt roligt. Men såklart vill jag också uppmärksamma världsbokdagen här på bloggen på något sätt och i år blir det med en lite tillbakablick på tidigare världsbokdagar. 

Förra året tipsade jag om böckerna om Tilly och bokhandlarna som verkligen visa kärleken till böcker på ett fint sätt. Här kan ni läsa om det.


2020 blev det ett inlägg om att resa genom böcker till fjärran platser. Här kan ni läsa det.


2019 tipsade jag om Tusen stjärnors ö av Emma Karinsdotter. Här finns det inlägget.

Jag hade också en hel världsbokmånad där olika härliga personer fick tipsa om böcker, berätta vad de läste och vad de såg fram emo att läsa. En guldgruva med läsglädje som hittas här.


Ha en fin världsbokdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar