tisdag 9 december 2014

Julklappstips

Det börjar lacka mot jul och då kan det vara svårt att hitta på bra julklappar. Mitt förslag är böcker, såklart! Jag tänkte tipsa om bra böcker för olika åldrar.


Barn 6-9 år:
  • Brandkårsmysteriet, av Martin Widmark - En ny del av alla barns favoriter - Lasse och Maja. De är spännande böcker som många barn uppskattar. Här kan du läsa en recension jag skrivit om boken.
  • Mega Vega & Super Nova och kampen om tiden, av Pascale Vallin Johansson, Jan Vierth, Anders Sparring - Boken handlar om Mega Vega och Super Nova som är superhjältar och löser spännande uppdrag.
  • Vero hit och dit, av Kerstin Kieri - Det här är en bok som man känner igen sig mycket i. Här kan du läsa min recension av boken.
  • Sune-böckerna, av Sören Olsson och Anders Jacobsson - Roliga böcker om Sune som är tjejtjusare. 
  • Håkan Bråkan- böckerna, av Sören Olsson och Anders Jacobsson - Det finns också böcker om Sunes brorsa Håkan som är lite mer vild och galen än Sune och älskar potatis. 

    Barn 10-13 år: 
         
    • Liksom helt magiskt, av Mårten Melin - Det är en novellsamling med övernaturliga och spännande noveller. 
    • Dagbok för alla mina fans, av Jeff Kinney - De här böckerna är skrivna som i en dagbok och med många bilder. Den passar för de som kanske inte tycker så mycket om att läsa. 
    • Hjärta av damm, Ingerlin Angerborn - Spännande och övernaturliga böcker! Här kan du läsa min recension av boken.
    • Lite ihop, av Johanna Lindbäck - Vardagliga böcker med en liten toutch av kärlek. Här kan du läsa min recension av boken.
    • Flickan i drömfångaren, av Ingrid Jönsson - Den här boken är också vardaglig med en liten del magi. 
    • Flickan vid glastornet, av Erika Vallin - Det här är en fantasybok som endå är verklighetstrogen. Jag gillade den mycket och det är första delen trilogin "Speglarnas hemlighet". Här kan du läsa min recension av boken.


    Det här är mina julklappstips till alla barn mellan 6-13 år och de böckerna rekommenderar jag verkligen. Hoppas ni fick några bra förslag på julklappar och ha en god jul så ses vi i nästa blogginlägg på fredag tror jag! 

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar