fredag 30 januari 2015

E-böcker - bra och dåligt

Nu för tiden är det många som läser e-böcker på surfplatta och mobiler. Jag har dock inte testat det så mycket. Men just nu läser jag "Prismagalaxen 3 - Den spruckna planeten", av Ingrid Remwall som e-bok och därför tänkte jag skriva om vad som är bra och dåligt med e-böcker.

Bra med e-böcker:

  • Det går att läsa vart som helst och när som helst. Du behöver inte släpa med en bok utan kan bara plocka fram mobilen när du har lite tid över och är sugen på att läsa.
  • E-böcker är ofta billigare än vanliga böcker.
  • De är mer miljövänligare än vanliga böcker.

Dåligt med e-böcker:

  • Man får strålning på sig om man sitter för mycket framför ipad eller mobiler.

Sammanfattningsvis kan jag säga att jag tycker att det är bra att man kan läsa böcker på mobilen/ipaden. Jag skulle inte bara vilja läsa e-böcker för jag tycker ändå mer om att läsa vanliga böcker men det är verkligen ett bra komplement. Det bästa är att jag har en bok jag kan läsa på rasterna utan att behöva ta med en (tung!) bok.

2 kommentarer:

  1. Du har blivit taggad i min blogg om du har lust :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Jag publicerar mina svar på enkäten nästa vecka.

      Radera